Bevegelige Gjennomsnittet Spørsmål Og Svar


Flyttende husfakta Flyttende hus Ofte stilte spørsmål Vi har satt sammen de vanligste spørsmålene vi blir spurt om. Vi håper vi har dekket de fleste spørsmålene som ble spurt når du flyttet hjem, men hvis du har et bestemt spørsmål, vennligst kontakt oss, og vi vil forsøke å svare på det, hvis vi ikke kan vi vil prøve å peke deg i riktig retning. Bare klikk på spørsmålene for å se svarene. Hvorfor skal jeg unngå en fredag ​​Selv om helgen gir deg tid til å bosette seg i din nye pute, er det i virkeligheten den verste dagen i uken å flytte huset. Ikke bare tar noen flyttingsfirmaer ekstra til å flytte deg på denne dagen, men hvis du opplever problemer eller forsinkelser som for eksempel monetransaksjoner, må du vente til mandag for å sortere problemene og i mellomtiden pådra seg alle slags kostnader. Hvor langt på forhånd trenger jeg å bestille et Flyttingsfirma så snart som mulig. Få en rekke anførselstegn, og når du er glad og komfortabel med firmaets bok A. S.A. P, vil du få fjerningsfirmaet ditt etter eget valg. Husk at et godt fjerningsfirma vil bli bestilt uker i forveien. Slutten av måneden og fredag ​​er den mest populære tiden, så prøv å bestille midt på uken og midten av måneden. Noen av fjerningsfirmaene vil gi deg rabatt hvis du velger denne gangen. Hvor lang tid tar fjernet mitt Hvor lenge er et stykke strenger Flyttinger (flytting ditt hjem) er forskjellig så mye form flyttes for å flytte, avhengig av mange faktorer. Den gjennomsnittlige flyttingen (hvis en slik ting eksisterer) vil ta opp til lunsjtid for å laste, på hvilket tidspunkt du overleverer nøklene og henter nøklene til ditt nye hus. Etter en pause til lunsj vil flyttingskapet da laste dine eiendeler inn i ditt nye hjem. Avlasting er vanligvis raskere fordi fjerningspersonalet ikke forsøker å pakke alt inn i et lite rom (varebilen) og vil helst være ferdig rundt klokka 4 oclock. Bare husk at det ikke er noe slikt som gjennomsnittet, og fjerningsselskapene bruker tidsbegrensningene dine, hvor langt de må gå for å jobbe hvor mange ansatte som skal bruke for å prøve å få deg ut ved lunsjtid. Husk å spørre fjerningsfirmaet på sine estimerte tider for å bli lastet og losset. Trenger jeg virkelig 3 sitater vil de ikke ha samme pris Ja, det er veldig viktig. Du vil kunne se prisforskjeller, og hvis ditt første valg av fjerningsfirma er fullbooket på dagen du planlegger å flytte, har du et annet fjerningsfirma å falle tilbake på. Flytte sitater er en gratis tjeneste, ikke betal for denne tjenesten. Vi tilbyr en gratis, ikke-forpliktelsestjeneste der du fyller ut dine detaljer, og vi videresender til fjerningsfirmaer å sitere direkte. Prisene varierer, alltid skriv inn et tilbud, kontroller liten utskrift og at det inneholder alle nødvendige tjenester, dvs. hvis du flytter inn i lagring som også inkluderer å flytte ut. Sjekk også om du går i lagring for en fast tid at hvis du går over, er lagringsrommene fortsatt rimelige. Er det en fast sats for en fjerningsjobb. De eneste prisene for fjerning er vanligvis en timepris. Ofte brukt av små mann og varebiler. Mange faktorer kan påvirke et trekk, disse inkluderer tilgangs tilgjengelighet, avstandsflyt samt et persons innhold av hjemmet. Bedrifter foretrekker å se på et trekk da kan de være forberedt på problemer som parkering. Hvordan kommer fjernselskapene opp med tilbudspriser Kostnaden for et hjem fjerning beregnes ved å beregne lastetid, losning av tid og klokkeslett som reiser til destinasjonen. I tillegg til dette hvor mange bærere vil det ta å fjerne eiendommen i den angitte tidsrammen. Lange avstander legger betydelig til prisen på en fjerning på grunn av høye drivstoffpriser (fjerning av kjøretøyer som kun styrer rundt 10-20 mil til gallon), lønnskostnader som lønn fremdeles må betales selv om portvaktene ikke fungerer bare reiser og nyter utsikten. Begrensninger på timene en sjåfør kan kjøre for, kommer også til spill. Natt ut penger (levetid), parkeringskostnader og slitasje på et kjøretøy må også inkluderes. Hvis du har lang avstand til å flytte, har du en kopp te klar for dine movers når de kommer, etter alt har de nettopp tilbrakt natten som sover i vanen som beskytter dine eiendeler. Hvis du flytter lang avstand, hva skjer når de ikke kan gjøre det på en dag. Logistikken til en langdistanseflyt bør bekreftes med moveren din før du beveger deg. Hvis du ikke henter nøklene dine til midten av dagen, vil du ikke at selskapet skal dukke opp på din nye adresse først i morgen. Snakk med moveren din, de kan nesten alltid jobbe rundt din situasjon. Hvis du bruker et flyttingsfirma som er lokalisert i området du flytter fra, kan de kanskje pakke flertallet av produktene dagen før, samle noen ting først neste morgen og reise ned til det nye hjemmet ditt. Husk at en transportvogn fullt lastet ikke kjører veldig fort. En føreren av et kjøretøy over 3,5 t kan bare lovlig kjøre i 4 1 2 timer, hvorpå de må stoppe for en pause i minimum 45 minutter før kjøring i ytterligere 4 1 2 timer. De må da parkere på et trygt sted og ikke flytte kjøretøyet i ytterligere 10 timer. Hvilke spørsmål trenger jeg å spørre en fjerningsfirma for å sitere Spør om selskapets historie. Hvor lenge har de handlet Er de tilbudt forsikring og på hvilket nivå Hva er og hva som ikke er dekket Er det et overskudd Hvis du må ta ut noe mer forsikring, må du først sjekke med din egen husstandsforsikring, slik du allerede er dekket. Husholdningspolitikken dekker imidlertid normalt ikke for ting som bulker og riper, tap eller skade på grunn av streiker, værforhold eller forsinkelser. Alt som ikke er profesjonelt pakket og pakket ut av anerkjent profesjonelt fjerningsfirma. Spør om logistikken av flyttingen. Hvor lenge kommer vanen? Hva er den estimerte tiden for å fullføre lasting og sluttidspunktet. Vil arbeidet utføres av seg selv og ikke utdannes til et annet selskap Har de noen referanser, kan du kontakte tidligere klienter Er de medlem av noen av fagforeningene eller en del av en større gruppe selskaper. Last ned vårt utskrivbare spørreark slik at du får dette til rådighet dersom et selskap besøker eller du ringer. Hvilke spørsmål kan de spørre meg Hvor går du til? Hva er tilgangen til (for parkering å få møbler i) Har du en dato for å flytte Er de nye eierne flyttet inn samme dag Hvis ja, når har de tilgang til What Tid forutser du tilgang til din nye eiendom. Trenger du en pakke Service Kan være en fullpakke eller bare breakables Er det noen spesifikke gjenstander du har bekymringer om f. eks. glassbord, oversizeobjekter, amerikansk kjøleskap eller antikviteter. Vil du kreve kartonger Skal jeg få en kontrakt Ja, det er viktig å få alt skriftlig, selv om du har avtalt datoer og klokkeslett på telefonen. Gode ​​fjerningsfirmaer vil gjøre dette som standard praksis, sørg for å sjekke alle deres vilkår og betingelser, spesielt avbestillingsregler. Husk å bekrefte datoen og tidspunktet for flytting, ettersom så mange avbruddsklager har skjedd med kunder som ikke bekrefter datoer med fjerningsfirmaer. Skal motorene koble fra komfyren og andre apparater NEI. Ved lov skal elektrisk og gassarbeid utføres av en kvalifisert fagperson. Men noen fjernselskaper vil gjøre noen apparater, mens andre ikke vil røre noe. Hvis de gjør det, er dette som en tjeneste for kunden, men det er på egen risiko. De vil understreke at de ikke kan holdes ansvarlige for eventuelle skader hvis det oppstår problemer. Vaskemaskinen er noe de vanligvis kan koble fra og skal være rett frem. Imidlertid kan problemer skje vanligvis med de kranene som aldri blir brukt, du finner bare ut at de ikke fungerer når du kommer, flytt vaskemaskinen. Skal jeg spørre et selskap å besøke meg Hvis et selskap ber om å komme ut og besøke eiendommen din for å avklare hva du må flytte, anbefaler vi det sterkt. Det gir deg mulighet til å motta en mer nøyaktig pris, og du kan også få en følelse for selskapet. Husk at du skal invitere disse menneskene inn i deg, lever for en hel dag og betro dem med dine verdifulle eiendeler. Hvis du ikke føler deg komfortabel med dem, vil de ikke kunne holde deg glad og smilende gjennom hva som er en av de mest stressende perioder i livet ditt. Hvilke pakker er tilgjengelige fra fjerningsfirmaer De fleste fjerningsfirmaer vil tilby en rekke tjenester. Den første er fullpakke hvor de vil pakke alle gjenstander i huset, gi alt emballasjemateriale og om nødvendig plassere gjenstander i den nye eiendommen etterspurt. Den andre er delpakke hvor de vil pakke bare skjøre og delikate elementer, så pakker du de fleste andre varer selv. Det neste er bare fjerningen hvor du pakker alle boksene dine og de beveger dem sammen med dine møbler. Tilleggstjenester kan være rengjøring og søppelpostering. Jeg har fjernet sitater som varierer i pris, hvorfor, hvis alle fjerningsfirmaene har besøkt for å se hjemmet ditt og innholdet som skal flyttes, vil forskjellen i pris sannsynligvis være ned til overhead. Mindre fjerningsbedrifter har mindre kostnader, mindre på heltid og kontormedarbeidere slik at de kan være billigere, må du kontrollere at de alle siterer for det samme arbeidet som skal gjøres. Når du er glad, sørg for at du får en kontrakt med hva du trenger å gjøre, og prisen selskapene har avtalt å gjøre arbeidet for. Jeg tenker på å bruke en mann og van, er dette ok Så lenge du gjør din forskning på et selskap, få alt skriftlig, så burde de ikke være noe problem med å bruke en mann og varebil for mindre trekk eller studenter. Problemene oppstår for større trekk når de ikke har den riktige vanstørrelsen. Husk at hvis du ikke får nøklene til lunsjtid, kan de ikke laste den første belastningen til da. Med et hus som fortsatt er fullt av møbler som venter på å plukkes opp på en annen belastning, kan du garantere at de nye eierne kommer frem til å avlaste seg. Hvis du allerede har nøkler, kan det fungere godt å gjøre flere turer. Et fjerningsfirma har bedt om penger foran, bør jeg være bekymret De fleste selskaper i dag ber om et innskudd for å sikre din flyttedato eller hele beløpet. Men noen BAR (British Association of Removals) ber om at hele beløpet skal betales i sin helhet før flyttedagen. Alle BAR (British Association of Removals) medlemmer er dekket av en forhåndsbetaling garantert som dekker kundene i tilfelle et flyttingsselskap slutter å handle. Hvordan får du selvoppbevaringsarbeid Få anførselstegn fra minst tre selvlagringsfirmaer, prisene kan variere fra område til område, så få anførselstegn. Vi tilbyr en gratis forespørsel om lagring, for å spare tid. Mange lagringsselskaper tilbyr spesialtilbud og rabatter, dvs. studentlagring, langsiktige lagringsrenter, selv gratis fra leie, så spør den lokale grenen. Når du har valgt din bedrift, er det best å besøke lagringsanlegget før hånden for å få en følelse for stedet. Du kan også spørre om sikkerhet og sjekke åpningstider, noe som gir deg en ide om tidspunktene du kan få tilgang til. Husk at det kan ta opptil 3 timer å laste dine eiendeler inn i rommet ditt, så kom ikke til butikken 5 minutter før de lukker. Ikke alle rommene vil være i første etasje. De fleste Self Storage selskaper har store heiser, men også være forberedt på å bære elementer ovenpå. Jeg tenker på å gjøre det selv, er dette en god ide. Det kan være hardt arbeid, men i noen situasjoner kan det være billigere og mer praktisk. Vi har satt sammen en Fordeler og ulemper DIY vs Professional Mover som vil hjelpe til med å oppveie alternativene. Råd om å flytte deg kan du også finne på Flytte deg selv Rådsside Hvordan kan jeg kutte kostnader Hvis du kan unngå å gå på fredag, og flytte midt i uken kan du normalt få en bedre pris. Hvis du kan pakke deg selv, vil dette medføre kostnadene. Få også et tilbud for fjerningsselskapet ditt for å levere bokser og en uten. De fleste vil si gratis bokser inkludert, men papp er så dyrt i dag er det normalt skjult i sitatet. Vær organisert og declutter, ikke betal for elementer som skal flyttes som du aldri vil bruke igjen. Med ditt tilbud kan du normalt forhandle litt på pris, men vær ikke overrasket hvis de ikke kommer ned enormt som de fleste anerkjente selskaper skal tilby deg en rettferdig pris i utgangspunktet. Hvordan kan jeg endre adresseopplysningene dine Du kan bruke vår gratis, adresseendringstjeneste levert av iammoving. De tilbyr en gratis endring av adressetjeneste som er trygt og sikkert. Mest vanlige spørsmålstegn - Hvorfor er fjerningsbedrifter så dyre Vi hører dette så ofte. Samlet er dette litt urettferdig og vil prøve å forklare hvorfor. Husk at vi også ofte hører uttrykket jeg flyttet meg selv sist, aldri igjen. Prisen på flytting består av mange komponenter, og det er ikke noe slikt som gjennomsnittet. Vær svært skeptisk til nettstedene med en pris for gjennomsnittlig husflyt. Du vil enten betale for mye fra begynnelsen, eller det vil være ekstra skjulte kostnader. På grunn av logistikken til flyttingshuset kan et flyttingsbesetning bare vanligvis styre ett trekk om dagen. To bærere og en sjåfør er den vanlige kombinasjonen, og dette kan være alt fra en 8-16 timers dag, avhengig av avstanden og forsinkelser med trafikkorker eller tilgang til ditt nye hjem med sent nøkler. Lønn må betales for både arbeidere på farten og kontorpersonalet tilbake på bunnen. Kjøretøy kostnader som første kjøp pluss driftskostnader og på toppen av dette er det drivstoff og vi vet alle hvor dyrt dette er. En kjempestørrende fjerningsbil vil kun klare 8-18 mpg. Du må også ta hensyn til vedlikehold, skatt, forsikringspremier. Kontorpersonalet, boksene, utstyret brukte transitttepper, for eksempel estimatbesøk på personer de beveger seg og de som de ikke klarer å flytte. All trening bærerne har hatt før de kommer for å flytte deg. Dette kan være mye penger hvis du tror du klarer å gjøre det selv, men generelt er et DIY-trekk bare egnet for mindre trekk eller hvis du allerede har nøklene. Skal jeg tippe fjerningsarbeidet mitt Først kun tips hvis du har hatt en god service. Hvis du har det, vil bortføringslaget virkelig sette pris på det, og liten gest er alltid velkommen. Hvordan velge et fjerningsfirma Topptips om valg av flyttende selskap. En rask guide til fjerningsfirmaer og hva du skal se etter. Unngå å flytte nghtmares Hvordan unngå disse bevegelige marerittene når du går inn og hva du skal se etter. Top Moving House Tips Det beste flyttehuset tips, for å hjelpe deg med å flytte huset inn raskt og stressfritt. Top Moving House Tips 2 Få alltid minst tre sitater. Sørg for at fjerningsfirmaet besøker eiendommen din slik at du kan vise dem nøyaktig hva som må flyttes. Ikke bare stole på e-post eller telefon. se flere bevegelige tips. Packing Boxes Moving, Packing Boxes for flytting, Bubble Wrap og tape. Hvis du ikke finner din by, kan du se på byene vi har hjelp til å flytte huset i nylig. Husk i Storbritannia, Helpiammoving reg Ltd kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle feil eller utelatelser på dette nettstedet, hvis du ser noe som du føler deg feil eller utdatert, vennligst kontakt oss, og vi vil gjøre vårt beste for å rette opp eventuelle problemer som blir gjort oppmerksom på. UK Free MovingRemovals Sitater Avregistrering Politikk Personvernerklæring Cookies Betingelser betingelser Betingelser Operert av Helpiammoving reg hjelper deg med å flytte hjem - Helpiammoving Ltd er registrert i England amp. Wales kopi 2000-2017 Alle rettigheter reservert. Reproduksjon helt eller delvis i noen form eller medium uten uttrykkelig skriftlig tillatelse fra Helpiammoving reg er forbudt. Helpiammoving reg Ltd skal ikke holdes ansvarlig for tap eller skade, inkludert tap av fortjeneste eller annet tap som oppstår direkte eller indirekte fra bruken av eller tilliten til opplysninger som er levert eller fra et produkt som leveres eller feil eller mangler på nettstedet, uansett om det er forårsaket av uaktsomhet hvis ikke. Gyldig XHTML Helpiammoving reg copy 2000-2017 KLIKK FOR DIN KANSJON TIL Å VINNE 250 VED FLYGG Vi bruker informasjonskapsler for å sikre at vi gir deg den beste opplevelsen på nettstedet vårt. Hvis du fortsetter å bruke dette nettstedet, antar vi at du er fornøyd med det. Jeg hører om 50-dagers, 100-dagers og 200-dagers glidende gjennomsnitt. Hva mener de, hvordan de adskiller seg fra hverandre, og hva som får dem til å opptre som støtte eller motstand. Den totale dollarverdien av alle selskapets utestående aksjer. Markedsverdien beregnes ved å multiplisere. Frexit kort for quotFrench exitquot er en fransk spinoff av begrepet Brexit, som dukket opp da Storbritannia stemte til. En ordre som er plassert hos en megler som kombinerer funksjonene til stoppordre med grensene. En stoppordre vil. En finansieringsrunde hvor investorer kjøper aksjer fra et selskap til lavere verdsettelse enn verdsettelsen plassert på. En økonomisk teori om total utgifter i økonomien og dens effekter på produksjon og inflasjon. Keynesian økonomi ble utviklet. En beholdning av en eiendel i en portefølje. En porteføljeinvestering er laget med forventning om å tjene en avkastning på den. Dette. DISTRISK OVERVISNING: Spørsmål Svar Distriktet selger store mengder vann til andre detaljhandelsbedrifter for levering til egne kunder. San Juan holder en egen regnskapsføring av alle inntekter og utgifter for hver divisjon, slik at våre Retail-kunder betaler bare for kostnaden for å yte service til vårt Retail-serviceområde. Vår Wholesale Divisjon selger vann til følgende byråer: San Juan Water Districtrsquos Retail Division Citrus Heights Water District Fair Oaks Vanndistrikt Orange Vale Water Company City of Folsom (nord for American River) Sacramento Suburban Water District (periodisk) FOLSOM LAKE WATER RELEASES: Spørsmål Svar Det amerikanske Bureau of Reclamation driver Folsom Reservoir og vannutgivelser koordineres med andre store reservoarer i California. Mens reservoarene i Nord-California er på eller over normale forhold for denne tiden av året i 2016, forblir andre reservoarer i den sørlige delen av staten under gjennomsnittet. I februar 2016 nådde Folsom Lake det nivået hvor utslippskontroll utgivelser er mandatt av US Army Corps of Engineers. Under nåværende flomregler har Folsom Lake ikke lov til å holde mer enn en viss mengde vann basert på måneden av året. San Juan mener det er viktig for Corps å avgjøre Folsom Lake-flomkontrollbehov basert på værvarsel, vaskevann og snøbeløp (kjent som prognosebaserte operasjoner). Den 1. juni 2016 løftet Statens vannressursstyring sine obligatoriske krav til bevaring av vann takket være forbedret regn og snøfall i Nord-California og sterk bevaring over hele landet. Selv om vi ikke lenger er pålagt å oppfylle en vannvernstandard, oppfordrer vi alle kunder til å følge våre Stage 2 Water Alert-krav. San Juan initierte et tørkeavgift i april 2015 for å dekke en del av de tapte inntektene på grunn av redusert vannforbruk knyttet til statens bevaringsmandater. Den 23. mars 2016 godkjente styret i San Juan å flytte fra et trinn 4 vannkrisebeholdningsnivå tilbake til et trinn 2 vannvarslingsbevaringsnivå med en frivillig reduksjon på 10 prosent. Ved å flytte til trinn 2 fra trinn 4 ble 10 prosent tørkeavgift fjernet 1. april 2016. Vannforsyning: Spørsmål Svar San Juan Water District Wholesale har de eldste vannrettene på nordgaffelen til den amerikanske elven, som dateres tilbake til 1853. Disse kalles eldre vannrettigheter under California Water Rights Law. San Juans vann er det siste som skal viderekobles, eller brukt vannforetak med yngre vannrettigheter kreves for å få dem til å kutte tilbake før San Juans i tider med tørke. San Juan Wholesale har også en leveransekontrakt med Placer County Water Agency. I 2015 gjennomførte San Juan Water District og Sacramento Suburban Water District et rørledningsprosjekt som muliggjør overføring av grunnvann fra Sacramento Suburban til San Juan Water District og overføring av overflatevann fra San Juan Water District til Sacramento Suburban. Selv i ekstreme tørkeforhold med alvorlige vannforsyningsbegrensninger, kan San Juan forsyne sine kunder med rikelig vannforsyning. San Juan Retail fullførte bygging på to viktige vannforsyningsprosjekter: Barton Road Intertie kobler Placer County Water Agency til distriktet San Juan Water Districts og Antelope Booster Pump-Back-prosjektet som muliggjør overføring av grunnvann fra Sacramento Suburban til San Juan. Disse to prosjektene kan gi opptil 16 millioner liter ekstra vannforsyning per dag for å øke påliteligheten for San Juan Retail-kunder. Prosjektene ble gjennomført i samarbeid med andre lokale vannforetak. Tilskuddsmidler ble brukt til å kompensere kostnadene til byråene. Nei. Vann som ikke brukes av våre kunder, kan ikke lagres i Folsom Lake under San Juans oppgjørskontrakt med U. S. Reclaiming Bureau. At vannet blir gjenvinning hvis San Juan ikke klarer å bruke det. Gjenvinning kan bruke dette vannet uten kompensasjon til San Juan for å møte miljøbehov i Delta og på Sacramento-elven. Lovlig ja Dette kalles vannoverføring. San Juan har jobbet med statlige og føderale byråer for å etablere en prosess som vil tillate vannoverføring. Overføringer skjer ofte i hele staten, men overføringer av konservert vann har ikke, da det ikke er en definert metode for å gjennomføre en konservert vannoverføring. Prosessen har vært vanskelig, men San Juan vil fortsette å prøve da inntektene som kommer fra salget av vann, vil kompensere takstpenger for bevaring. WATER EFFICIENCY: Spørsmål Svar Økning av vannforbruket nå vil ikke hjelpe distriktet til å oppfylle statsmandatet for å redusere vannforbruket innen 20 innen 2020. Basisvannbruken er allerede fastslått ved hjelp av en basislinje før 2009. Statlig lov krever at distriktet møter et 10 midlertidig reduksjonsbehov i 2015 og en 20 reduksjon innen 2020 Som alltid oppfordrer vi kundene til å bruke vann effektivt og ikke kaste bort det. For tips om hvordan du øker vann effektiviteten, klikk her. Guvernøren utstedte en erklæring i april 2015 at alle vannforetak og kunder i California måtte redusere vannforbruket med 25 prosent sammenlignet med 2013-bruk. Grunnvannsnivåene droppet til farlig lave nivåer i enkelte deler av California, og vannreservoarene var godt under gjennomsnittet. Noen vannforetak behøvde faktisk å spare mindre enn 25 prosent og noe mer enn det ifølge Statens vannressursstyring. Statens styre mandat bevaringskrav for hver vannleverandør i California basert på gjennomsnittlig vannbruk per person. San Juan Retail vannbruk per person er blant de høyeste i staten, så vi ble tildelt en obligatorisk 36 prosent reduksjon mellom juni 2015 og februar 2016 i forhold til 2013. I november 2015 utvidet guvernøren det overordnede mandatet til oktober 2016, bør tørrforholdene vedvarer gjennom januar. I februar 2016 gjorde statsstyret noen tilpasninger til bevaringsmandatene. San Juan ble tildelt et nytt reduksjonskrav på 33 prosent, tre prosent mindre enn forrige års mandat. Den 1. juni 2016 løftet staten sine obligatoriske krav til bevaring av vann takket være forbedret regn og snøfall i Nord-California og sterk bevaring over hele landet. Selv om vi ikke lenger er pålagt å oppfylle en vannvernstandard, oppfordrer vi alle kunder til å følge våre Stage 2 Water Alert-krav. Vennligst fortsett å bruke vann effektivt og gjøre vannbevarelse en livsstil. Når mandatet for bevaringskrav var på plass, bøtelagt statsstyret byråer som gjorde minimal innsats for å bevare og krevde reduksjonsplaner fra andre organer som ikke oppfyller målet deres. San Juan samarbeidet med andre byråer og møtte statsrådsmedlemmer for å diskutere både tilgjengeligheten av tilstrekkelig vannforsyning vedrørende våre senior vannrettigheter og tilgang til et sunt grunnvannforsyning. San Juan-stab og styremedlemmer deltok i styrets møter og presentert vår motstand mot bevaringskravene basert på våre eldre vannrettigheter og bærekraftig grunnvanntilgjengelighet. Statlige og føderale lovgivere uttalte seg i motsetning til et så stort obligatorisk krav. I mai stemte statsstyret for å erstatte statewide mandated conservation med lokalisert bevaringsinnsats bestemt av byråer. Styremedlemskompensasjon: Spørsmål Svar Styremedlemmer velges ved stemme fra folket. De kompenseres med et flatt stipend stipend sett i henhold til statlig lov for tiden de bruker på San Juan-virksomheten. Dette er vanlig praksis for spesielle distrikter i hele delstaten California. Carmichael Water District 144,70 per møte, ingen fordeler Citrus Heights Water District 145 per dag opptil 10 per måned, ingen fordeler Del Paso Manor 200 per møte opptil 10 per måned, 50 måneders bidrag til helsemessige fordeler El Dorado Irrigation District - 1.250 flat månedlig, full helseforsikring og 89,45 avhengig premie betalt, 20.000 livsforsikring Fair Oaks Water District - 100 per møte, opp til 1200 per måned (begrenset til ett betalt møte per dag), ingen fordeler Placer County Water Agency - 950 flat månedlig, full dental og visjon, 24 000 livsforsikring Rio Linda Water District - 100 per dag opp til 6 per måned, ingen fordeler Sacramento Suburban Water District - 100 per dag opptil 10 per måned, ingen fordeler San Juan Water District - 125 per møte, opptil 10 møter per måned, ingen fordeler. I 2013 og 2014 deltok San Juan styremedlemmer på 6,6 møter hver måned for en gjennomsnittlig stipend på 825 per måned denne prisen deles mellom San Juan Wholesale og San Juan. San Juan Styremedlemmer kompenseres 125 per møte opp til 10 møter per måned. De mottar ikke noen andre fordeler. Styremedlemsutligningen er delt mellom San Juan Wholesale og San Juan Retail. Vennligst klikk her for å se San Juans komplett kompensasjon og refusjon for styre - og komiteenes møter. Vannpriser: Spørsmål Svar Beregningen inkluderer en fast del, basert på vannmålerens størrelse og en volumetrisk del basert på din faktiske bruk. Statlige forskrifter krever at San Juan Retail skal bevege seg mot 70 prosent av inntekten som kommer fra den volumetriske delen av en regning og mindre fra den faste delen av vannfrekvensen. Vannprisene er kun beregnet på å dekke forventede utgifter. Distriktet er lovlig forbudt å lade mer enn de faktiske kostnadene ved å levere vanntjeneste (som omfatter dekning av alle faste kostnader og opptjening av en forsiktig reserve for fremtidige utskiftninger, oppgraderinger og reparasjoner) til våre kunder. Vennligst klikk her for å se dagens priser for San Juan Retail og andre sammenlignbare byråer i regionen. Alle vannforetak og byvann, inkludert San Juan Retail, mottar det store flertallet av inntekter de trenger for å operere gjennom kundesatser. På grunn av tørken og den obligatoriske vannet er inntekten betydelig lavere enn det vi trenger for å være å fortsette å drive vannsystemet og sikre tilstrekkelig finansiering for rørledning og anleggsreparasjoner og utskiftninger. Vi er ikke alene. Andre vannforetak opplever dette i hele regionen og i staten. Denne inntekten må byttes ut. Det er mange andre grunner til at San Juans Retail vannpriser har økt gjennom årene, blant annet: Tapte inntekter på grunn av kundens vannvern under tørken og det resulterende tapet av inntekt til San Juan som nevnt ovenfor Kostnad for behandlet vannforsyning fra San Juan Wholesale operasjoner som fortsetter å øke hvert år Holde opp med føderale og statlige reguleringskrav for å beskytte vårt høykvalitetsvann Økte helsekostnader og andre ansattes fordeler samt lønnsøkninger for de 27,9 San Juan Retail-ansatte San Juan er 14 millioner i gjeld for sin Detaljhandel som må betales tilbake For å holde prisene så lave som mulig, forsinket San Juan vedlikehold og erstatning av rørledninger, pumpe - og lagringsanlegg, servicevogner og annet utstyr under den økonomiske nedgangen. Selv om dette er en kortsiktig løsning for å holde prisene lave, legger det en alvorlig belastning på rørledninger, anlegg og utstyr som kan bli et alvorlig problem senere hvis de ikke opprettholdes. En del av renteøkningen i 2016 inkluderer midler for disse typer prosjekter. Vi må komme tilbake på sporet med finansiering av de forsinkede kapitalprosjektene fordi det er absolutt nødvendige prosjekter. Styret i Ju Juans ønsker heller ikke å fortsette å pådra seg gjeld for å finansiere ytterligere vedlikeholds - og bytteprosjekter for rørledninger og anlegg. De er forpliktet til å opprettholde tilstrekkelige reservefond som en del av beste praksis. Nedenfor er en oversikt over San Juan Retails prisøkninger de siste fem årene. Vennligst klikk her for mer informasjon om San Juan Retail rate historie. 2016 15 (tørkeavgift fjernet 1. april 2016) 2015 3 (og midlertidig tørkeavgift på 10) 2014 2 2013 2 2012 0 2011 2 San Juan Vannprisene er de laveste som vi har identifisert i delstaten California. Vennligst se grafen her for mer informasjon. San Juan initierte et tørkeavgift i april 2015 for å dekke en del av de tapte inntektene på grunn av redusert vannforbruk knyttet til statens bevaringsmandater. Den 23. mars 2016 godkjente styret i San Juan å flytte fra et trinn 4 vannkrisebeholdningsnivå tilbake til et trinn 2 vannvarslingsbevaringsnivå med en frivillig reduksjon på 10 prosent. Ved å flytte til trinn 2 fra trinn 4 ble 10 prosent tørkeavgift fjernet 1. april 2016. De faste og volumetriske delene av vannregningen vil forbli. Vannkostnadene dine betaler for måleravlesning, bruksregning, økonomi, menneskelige ressurser, vannkvalitetstesting og operatører, bevaring, felttjeneste og ingeniørvirksomhet og kapitalprosjekter for å forbedre systemets pålitelighet. Foreslått renteforhøyelse for 2016: Spørsmål Svar San Juan Retail sendte et forslag 218 varsling til alle privatkunder som foreslår en økning på 19 prosent for å være effektiv 1. januar 2016. Dette utgjorde en 19 prosent økning i daglig basisrente og en 19 prosent økning i den volumetriske delen av regningen. Tabellforbindelsen nedenfor understreker effekten av den foreslåtte renteøkningen. Styret vedtok en 15 økning som trådte i kraft 1. januar 2016. DISTRIKTSINNTEKTER OG UTGIFTER: Spørsmål Svar nr. San Juan Water District Wholesale selger vann til fem grossistbyråer: Water Oaks og Citrus Heights, Orange Vale Water Company , Folsom City og Retail serviceområdet i San Juan Water District. Prisene som vurderes er for San Juan Water District Retail serviceområde. Prisene inkluderer kostnaden for vann som er betalt til San Juan Wholesale. Driftskostnadene mellom 2014 og 2016 økte fra 8,1 millioner til en foreslått 8,2 millioner eller ca. 1,2 prosent. Inntekter vil øke mellom 2014 og 2016 fra 8,65 millioner til 8,97 millioner eller ca 4 prosent. San Juan Water District som helhet (både Retail og Wholesale) hadde en gjeldssaldo på 39,8 millioner per 30. juni 2016. San Juan Retails andel av den totale gjelden er 14,2 millioner. I tillegg betaler San Juan Retail en del av resten av gjelden til San Juan Wholesale som en del av kostnaden for vannet det bruker. De andre fire vannforetakene gjør det også: Citrus Heights og Fair Oaks vanndistrikter, Orange Vale Water Company og Folsom City nord for American River. San Juan styret var pålagt å utstede gjeld for å finansiere kapitalprosjekter ettersom reserver på den tiden ikke var tilstrekkelige til å finansiere nødvendige prosjekter. Styret arbeider hardt for å finansiere fremtidige prosjekter på en pay-as-you-go-metode når det er mulig for å unngå rentekostnadene knyttet til gjeld. Distriktsreservene må økes for å finansiere planlagte kapitalprosjekter uten gjeld. Vi har redusert driftskostnadene til bare de aktivitetene som er nødvendige for å gi pålitelig vannforsyning og oppfyller forskrifter og lovkrav. Allerede før tørken bestemte styret seg for å holde kostnadene lave for kundene ved å implementere småvannsøkninger og operere konservativt. Kombinasjonen av en flerårig tørke og et budsjett med svært lite rom for kutt har krevd styret å gjennomgå eksisterende finansieringsforskjell. En betydelig kostnad for distriktet er det årlige kapitalforbedringsprogrammet for å reparere, vedlikeholde eller erstatte rørledninger og anlegg som er nødvendige for å levere vann til våre kunder. Gjennom lavkonjunkturen og tørken har vi utsatt prosjekter i den grad det er mulig å redusere utgifter. En betydelig del av våre mer enn 200 miles av systemrørledninger dateres til 1950- og 1960-tallet, og alle våre anlegg er avgjørende for leveransen av vannforsyningen. Vi kan ikke fortsette å vedlikeholde, bytte og reparere rørledninger og anlegg som leverer vannet til boliger og bedrifter. Dette øker risikoen for katastrofale feil som kan forårsake forlenget serviceavbrudd, skade på eiendom og økte kostnader på grunn av nødreparasjoner eller utskiftninger. I siste instans øker det kostnadene i det lange løp på grunn av ekstra vedlikehold og høyere erstatningskostnader. I tillegg til å opprettholde meget magre bemanningsnivåer og forsinke kapitalprosjekter, identifiserte og gjennomførte San Juan ledelsen flere andre kostnadsbesparende tiltak de siste årene. Dette er en kontinuerlig innsats. Nylige eksempler inkluderer: Implementering av et solprosjekt som reduserer energikostnadene med mer enn 300 000 per år Partnering og koordinering med Placer og Sacramento fylker under veiprosjekter for å redusere rørinstallasjonskostnadene med mer enn 1,2 millioner Konfigurere trykksoner og driftsstrategier for å unngå pumpestasjon forbedringer og utvidelser, og sparer over 500 000. Ved hjelp av internt personale for planlegging, ingeniør - og byggeledelse, sparer du mer enn 300 000 årlig rådgivningskostnader. Innhenter stipend for å redusere program - og prosjektkostnader med mer enn 2 millioner dollar. Hva er San Juan Water District Retail og Wholesale reservere nivåer og er de tilstrekkeligeReservebeholdningen var 12,9 millioner per 30. juni 2015. Etter fakturering i det foreslåtte drift - og kapitalbudsjettet for FY 2015-16, vil reservebalansen være ca 10,5 millioner ved 30. juni 2016. Dette inkluderer både drifts - og kapitalreserver. Forutsatt at Retail-virksomheten har 500 millioner i kapitalfasilitetene som har et maksimalt forventet levetid på 100 år, vil et forsiktig budsjett for San Juan inkludere å bruke minst 5 millioner per år på kapitalprosjekter for å holde følge med industristandardskiftet. (500 millioner100 år 5 millioner per år). Uten renteøkninger er distriktet ikke i stand til å opprettholde sine kapitalfasiliteter tilstrekkelig. Antall reserver som forventes å være tilgjengelige for kapitalprosjekter som rørledning og anleggsprosjekter ved utgangen av 2016, vil ikke være tilstrekkelig til å finansiere 10-års CIP uten å pådra seg betydelige og uholdbare nivåer av gjeld. Mangel på tilstrekkelige kapitalreserver koster kundene mer i det lange løp, fordi det er nødvendig med mer og dyrere, nødreparasjoner til systemet, og fordi nødvendige kapitalprosjekter blir presset inn i fremtiden når kostnadene for prosjektene blir dyrere. San Juan jobber hardt for ikke å sparke kanen nedover veien. DISTRICT PERSONAL OG GJELDING: Spørsmål Svar San Juan Retail har en svært liten stab i forhold til andre detaljhandel vann agenturer av tilsvarende størrelse. Bemanningsnivåer blir gjennomgått ettersom stillinger er forlatt for å sikre riktig bemanningsnivå. I løpet av lavkonjunkturen valgte styret heller ikke å legge til en stabsstilling til finansdepartementet og la noen behandlings - og driftsstillinger stå ledige. På grunn av størrelsen på detaljhandelstjenesten i forhold til detaljert bemanningsnivå, er distriktet tilstrekkelig bemannet. (Se sammenligningene som er oppført under Hvordan sammenligner antall San Juans Retail-ansatte med andre forhandlere). Nei. Dette diagrammet viser at den totale kostnaden for levende tilpasninger har vært mindre enn renteøkningene både i prosent og i faktiske dollar. Ja. Som leverandør av rent drikkevann har vi tre hovedkategorier av utgifter: 1) Lønn og ytelser, 2) systemvedlikehold og reparasjon og 3) forbedring av infrastruktur (kapitalutgifter). Vanninntekter (og renteøkninger som er nødvendige for å dekke kostnadene våre) er den primære finansieringskilden for distriktene drifts - og kapitalutgifter. Styret har vedtatt en kompensasjonspolicy for å tiltrekke og beholde talentfullt personale. Kompensasjonspakken er satt på et nivå som er konkurransedyktig med den regionale vannindustrien. Lønn og ytelser øker når distriktsutligningen faller under styrets kompensasjonspolitikk og er nødvendig for å forbli konkurransedyktige i bransjen. Å være konkurransedyktig tillater oss også å ha talentfull, men svært lav bemanning i forhold til andre vannforetak i regionen, for å holde prisene lave. Nei. Statskontrollens nettsted sporer kompensasjonsinformasjon, inkludert kompensasjon for ansatte i San Juan Wholesale og Retail. Engroshandelene finansieres gjennom salg av behandlet vann til våre Engroshandelskontorer, hvorav San Juan Retail er en av fem kunder. Vær også oppmerksom på at fordelene betalt for kalenderåret 2011 og tidligere er faktisk høyere enn rapportert på dette nettstedet. Informasjon om San Juan arbeidsgiverpensjonsbidrag er ikke inkludert i lønnsinformasjonen som er oppgitt på Controllers nettside for de første rapporteringsårene. Rapportering om dette elementet begynte for kalenderåret 2012. Selv om det er vanskelig å trekke ut pålitelig, sammenlignbar informasjon fra statstilsynets lønnsdatabase, er den nyeste informasjonen tilgjengelig på sco. ca. govcompensationsearch. html. Se nedenfor for spesifikk informasjon relatert til engros og detaljhandel lønn. San Juan-ansatte lønn er betalt av enten grossist eller detaljhandel eller en kombinasjon av begge, avhengig av posisjonen. Engroshandel er ansvarlig for vannforsyningsikkerhet, vannrettigheter og behandling av vannet som leveres til grossistkunden. Retail-operasjonen leverer vannet som behandles av grossistvirksomheten til våre kunder. Begge operasjonene krever overholdelse av de mange statlige og føderale forskrifter om vannrettigheter, behandling og drift. Det krever også feltpersonale som sikrer kontinuerlig drift, reparasjon, sikkerhet og oppgradering av San Juans Wholesale og Retail-systemer. Det er også utgifter for administrasjon som kundeservice, fakturering og regnskap. Gjennomsnittlig lønn for engros og detaljhandel er forskjellig. Engrosoperasjonen krever høyt trente og sertifiserte vannbehandlingsanleggsoperatører å behandle vannet 24 timer i døgnet, 365 dager i året. I tillegg er grossistforretningen ansvarlig for å opprettholde våre vannrettigheter for alle våre kunder, oppfyller alle krav til teknisk og vannkvalitet og sørge for at vår stats - og føderal lovgivning ikke påvirker vår virksomhet eller din evne til å bruke vannet ditt negativt. Gjennomsnittlig sluttlønn for 201516 er 80 998, inkludert ansatte som betaler sin egen del av pensjonen. Den gjennomsnittlige engroslønnen for 201516 er 96.348. For mer informasjon, vennligst klikk her. Godt spørsmål. Det er viktig å skille mellom San Juans Retail og Wholesale. San Juan Retail har 26,9 faste ansatte og sin engrosvirksomhet har 18,1. Kostnaden for enkelte ansatte deles for tiden mellom grossist - og detaljhandel. For eksempel er generalforvalternes lønn belastet 90 prosent til San Juan Wholesale og 10 prosent til San Juan Retail. Dette betyr at San Juan Retail har fordelen av en daglig ledernivåposisjon for 10 prosent av totallønnen. San Juan Grossistens høyt utdannede vannbehandlingsoperatører er engrosansatte. Kostnaden deles over alle fem San Juan kundebyråene, men blir betalt av ett byrå. Dette er et eksempel på å bruke regionalisering for å redusere kostnadene til hvert byrå som er involvert. San Juans Retail-virksomhet har for tiden 28,9 heltidsekvivalenter. To av disse ansatte er midlertidige ansatte ansatt for å hjelpe kundene med bevaring under tørken. Det er 26,9 faste ansatte. Det er flere byråer som tilbyr detaljhandel vannforsyning til folk i denne regionen. Imidlertid er mange byer eller distrikter som leverer andre tjenester i tillegg til vannforsyning, og det er ikke lett å bestemme total bemanning (inkludert regnskap, kundeservice, etc.) som er tildelt til vattentjenester i detaljhandel. Noen av byråene med enkeltberegnede bemanningsnummer er oppført her. Veldig bra. San Juan Wholesale er svært effektiv i sin virksomhet og kan operere med betydelig mindre stab enn andre byråer med et vannbehandlingsanlegg og som også selger vann til andre byråer. Vennligst klikk her for mer informasjon. San Juan Retail betaler totalt 25 593 for generalforvalterne kompensasjon. For mer informasjon om generalforvaltere kompensasjon, vennligst klikk her. San Juan gjennomfører regelmessig kompensasjonsundersøkelser for å sammenligne kompensasjon til andre byråer med lignende oppgaver og stillinger. San Juan utfører kompensasjonsstudier i stedet for lønnstudier for å inkludere fordeler i sammenligningene. San Juans siste kompensasjonsundersøkelse ble utført tidlig i 2015 og brukt i mars 2015 kompensasjonsdata. San Juan ble sammenlignet med lokale byråer som har lignende plikter. Inkludert et tilstrekkelig antall organer som er ansvarlige for vannbehandling, fastslått avstanden til sammenlignbare byråer. For å møte distriktspolitikken for å rekruttere og beholde høyt kvalifiserte medarbeidere, stiller distriktet kompensasjon på 10 prosent over gjennomsnittet. Den siste sammenligningen viste: Tre klasser av ansatte blir betalt mindre enn fem prosent over markedet. En klasse betales over fem prosent og mindre enn 10 prosent over markedet. Fem klasser betales under markedet med mindre enn fem prosent. Seks klasser er betalt under markedet med mer enn fem prosent og mindre enn 10 prosent 13 klasser blir betalt under markedet med mer enn 10 prosent og mindre enn 20 prosent San Juan skal innføre gjennomføringen av kompensasjonsundersøkelsen over minst tre år. Styret Styret finner det viktig å kompensere høyt erfarne og utdannede medarbeidere for å beholde talent og kompetanse. Styret har vedtatt en generell kompensasjonspolicy for å sette toppsegmentet på betalingsområder på 10 prosent over bransjens gjennomsnitt. Siden betalingsområdet selv inneholder en 20 prosent varians mellom høy og lav slutt, kan en ansatt i bunnen av et betalingsområde betales 10 prosent under bransjens gjennomsnitt, en medarbeider i midten av en rekkevidde kan få betalt bransjens gjennomsnitt og en ansatt i den øvre delen av intervallet kan bli betalt 10 prosent høyere enn bransjens gjennomsnitt. Bevegelse innenfor et område er meritbasert. De er ikke forskjellige. Det er imidlertid viktig å forstå komponentene av lønn på kontrollerens nettsted. Nettstedet bryter ned lønn til vanlig lønn, overtidslønn, engangsbelønning og annen lønn. Det viser også en sammenbrudd av pensjons - og helsekostnader. Når man diskuterer lønn, er en felles tilnærming å snakke i form av grunnlønn. Dette skyldes at det er mange former for fordeler som fører til ekstra kompensasjon, og noen av dem er etter eget skjønn. Her er noen eksempler. Mange organisasjoner gir ansatte muligheten til å utbetale en del av deres ubrukte ferietid. Dette reduserer arbeidsgiverens ansvar og gir ekstra kontantstrøm til den ansatte. Denne utbetalingen øker ikke lønn til en ansatt, men øker mengden penger de mottar i et gitt år. Statskontrolleres hjemmeside viser ikke en ansattbasert lønn. Det viser lønnsomfanget for stillingen, men ikke hvor ansatt er for tiden betalt innenfor rekkevidde. Den vanlige lønnskomponenten inneholder mer enn bare basalønn, det inkluderer alle betalinger som er underlagt Medicare-skatter, noe som kompliserer en analyse. Et annet eksempel: En ansatt kan bli betalt en bilgodtgjørelse i stedet for å sende inn den faktiske miles som er drevet for virksomhet eller forretningsmessig del av drivstoff - og vedlikeholdskostnader. En bilgodtgjørelse er ikke inkludert i grunnlønnen, men den er inkludert i vanlig lønn på statskontrollens nettside. I tillegg oppdaget District i 2012 en feil i måten PERS bidrag ble rapportert til statskontrollenskontoret. Vi jobber hardt for å levere riktig informasjon og sørge for at den oppdateres på deres hjemmeside. I sammendraget er lønn og ytelser rapportert på statskontrollers nettside riktig, men når man sammenligner lønn mellom stillinger eller jurisdiksjoner, er det viktig å sikre at du sammenligner de samme komponentene av lønn på samme måte. Styret vil bestemme eventuelle lønnsøkninger som en del av den foreslåtte budsjettprosessen 2016-17. Distriktet fullførte en kompensasjonsstudie i 2015, noe som førte til lønnsregulering for å få lønn til ønsket markedsstilling. Dette budsjettet inkluderer en foreslått 2,5 COLA på linje med den vestlige by KPI-indeksen februar 2016 i løpet av februar 2015. Ansatte som ikke står øverst på sitt lønnssortiment og viser overlegen ytelse, er kvalifisert til lønnsøkninger i februar hvert år. VANNKVALITET: Spørsmål Svar Ditt vann strømmer rett fra den uberørte elven til American River til Folsom Lake. Vannet ditt blir behandlet på vårt behandlingsanlegg. Vi gjennomfører flere skritt for å filtrere og desinfisere vann av forurensninger og forurensninger. Når den er ferdig, lagres den i et reservoar på 62 millioner gallons for distribusjon til grossister og detaljhandelskunder. San Juan vann møter eller overgår alle norske og statlige drikkevannstandarder. Vi overvåker og tester vannet kontinuerlig for å sikre kvalitet. Ta en titt på vår forbrukertillidrapport for å se for deg selv. Vannet vårt regnes som ultra mykt. På grunn av San Juans svært lave nivåer av kalsium, magnesium og mangan, trenger du ikke vannmyknere. Hvis du nylig har kjøpt et nytt apparat, må du sjekke håndboken for informasjon om passende vaskemiddelnivåer i forhold til San Juans hardhetsnivå, som er 1,37 grader per gallon (23,6 deler per million). Mens du kan velge å drikke flaskevann av personlige grunner, trenger du ikke å kjøpe det av helsehensyn. Vannkvalitetsstandarder for San Juan Water District og andre California vannleverandører er strengere enn flaskevannsstandarder. Ifølge en studie utgitt av Naturressursforsvarsrådet er flaskevann ikke nødvendigvis renere eller sikrere enn vann fra springen. Om sommeren kan vanntrykket og smaken være litt annerledes enn om vinteren. Her er grunnen: Trykk I morgentidene kan vannbruk være åtte ganger høyere om sommeren. Smak Når Folsomøynene faller, og temperaturen stiger, kan vannet ditt noen ganger smake forskjellig. Hele tiden er vannet fra San Juan Water District trygt å drikke. Temperatur Som Folsom Lakes faller vannet og temperaturen stiger, kan vannet ditt være varmere enn vanlig. Hold en krukke med vann fra springen i kjøleskapet for en kul, forfriskende drink. Nei. Vannet ditt inneholder ikke fluor. KUNDESERVICE OG BILLING: Spørsmål Svar San Juan Vanndistrikt tester ikke vann i hjemmet og medarbeiderne identifiserer alltid seg selv. For more information on how to spot staff click here. To open a new account, please call customer service at (916) 791-0115. Well be happy to assist you Be prepared to provide the name and contact information for your title company. If you are a tenant, your landlord or property manager must call to authorize us to send a copy of the bill to the service address. On average, your tap water costs one penny for 17 gallons. If we sold our water in 20-ounce bottles, you could buy 111 bottles of water for just one penny Compared with store-purchased bottled water, which can cost more than 1 for a 20-ounce bottle, your water is a great deal. We make it a priority to deliver high-quality water at a reasonable price. Water use fluctuates from season to season, which will cause the amount of your metered water bill to fluctuate. Outdoor landscaping and plants, for example, require a lot of water during the hot summer months, but need hardly any water during the winter. If you notice a change in your water use that you dont think is associated with a season change, you may have a leak. Please call us at (916) 791-2663 if you need assistance in checking for or locating a leak. Reading your meter can be a great way to check for water leaks, but be careful Spiders and snakes love meter boxes, so be sure to exercise caution and wear gloves. Read your meter from left to right, taking note of how your meter measures water use. Water meters are read in units of 100 cubic feet (CCF). 1 unit 100 cubic feet 748 gallons. Record the number and check your meter again in 30 days. Subtract the first reading from the second to determine your water consumption for the past month. Multiply the recorded number by 748. This will tell you how many gallons youve used. Meters are read every other month about every 60 days. Weekends and holidays may result in a 57-day to 63-day service period. To check for a leak, turn off all water-using devices inside and outside your home. Lift the small metal lid on top of your meter box. There is a leak-detecting dial on the face of your meter with a pointer inside it. If the pointer is moving, even slightly, and you do not have any water running, you could have a leak. For help locating a water leak, call us at (916) 7912663. Well check your indoor and outdoor plumbing for potential leaks and provide suggestions for fixing them. Plus, well tell you about other water-saving techniques. REBATES AND PROGRAMS: Questions Answers We are excited to offer our customers a variety of rebates for irrigation improvements and high-efficiency washing machines and toilets. Visit our rebates page for more information. We offer a one-time credit for leaks within a single billing period. For more information or to apply for a credit, click here. We do not offer a credit for filling a pool but you can easily calculate the cost of filling a pool if you know the capacity of your pool in gallons. For example, if your pool holds 30,000 gallons, simply divide by 748 to determine the number of units (1 unit 100 cubic feet 748 gallons) of water and multiply the units by 0.7699 (the highest tiered rate). In this example, it would cost 30.88 to fill your pool. We offer a number of free programs and services to help you save water and money. We have a variety of payment options to make paying your bill as effortless as possible. Click here for more information or to sign-up. Customers are billed on the first Wednesday of every other month. It is not cost-effective to offer a choice of billing dates. We bill approximately half of our customers in alternating months. Bills are due within 21 days from the mail date. If we havent received your payment by the 28th day, we mail a reminder notice. If payment has not been received by the 43rd day, a notice is delivered to your door with a 20 late charge applied to cover our cost of delivery. The late fee ensures that the costs are passed on only to those customers that receive a notice. If payment has still not been received by the 48th day, service is disconnected. All outstanding balances plus a 30 fee to reconnect service must be paid to restore service. This schedule works well with our billing software and staff schedules and meets legal requirements that apply to notice delivery and service disconnect. You may not be able to use this online bill feature if you are using a Macintosh or other older system. If you have a slow Internet connection, your system may be timing out before your bill can be loaded. Lastly your internet browser or the browser plug-in (the third party application to allow the browser to view certain content) may not be compatible. MORE DISTRICT INFORMATION AND CONTACT: Questions Answers Please visit the Transparency Hub atsjwd. orgtransparency-hub. On this page, youll find information on District budgets, staff, salaries and more. Please call our front office at (916) 791-0115 and your call will be directed to the appropriate person.

Comments

Popular posts from this blog

Alternativ Handelsregler In India

Belajar Forex Trading Pemula