Aksje Alternativer Skat


Sysselsettingstest Southern Company benytter forhåndsansettingstesting på enkelte jobber for å identifisere og vurdere kandidaters evner og ferdigheter når de kreves. Våre ansettelsestest har blitt validert og vist seg å være jobbrelaterte, rettferdige, objektive og konsekvente midler for å identifisere kvalifiserte kandidater for disse jobbene. Testing Prosess Kandidat søker om en jobb Recruiter gjennomganger søkerinformasjon og velger kandidater til å teste Utvalgte kandidater inviteres til å teste via test invitasjons e-postvarsling Kandidatregistre for test elektronisk via instruksjoner i test invitasjonsmeldingen e-post Kandidat deltar test sesjon Kandidat henter resultater via Firma Sysselsetting Testresultater linje 1-800-457-2981 Forbered deg selv Hvis du har mottatt en invitasjon til å teste eller ønsker å undersøke hvilke typer tester vi gir, får du tilgangstest eller testpreparasjonsmaterialer fra øvelsestestene til høyre. Ved å bruke disse praksistestene eller forberedelsestipsene kan du forbedre dine muligheter for kvalifisering. Hvis du vil bruke EEI-koblingene til høyre, kan det hende du må deaktivere popup-blokkering eller tillate popup-vinduer fra eei. org. Jeg kvalifisert, hva neste Bassenget av testkvalifiserte kandidater blir vurdert av en rekrutteringsansvarlig og ansatt leder og kandidater velges for å gå videre i ansettelsesvalgsprosessen. Hvis du ikke er valgt for å gå videre i ansettelsesevalueringsprosessen, anses dine kvalifiserte testresultater for gyldige til stillingsbetingelsene endres eller selve testen endres. Jeg kvalifiserte ikke, hva neste for å ta en prøve igjen. Du må søke på nytt for en ny stilling som krever den testen, og bli valgt og invitert via e-postvarsel for test invitasjon. Retest Policy Kandidater er kvalifisert til å bli invitert til å retest 45 dager etter det siste mislykkede forsøket. Retesting er kun på invitasjon. Overnattingssteder i testing I samsvar med Americans with Disabilities Act (ADA), hvis du har et funksjonshemning som du føler krever spesielle ordninger for å ta en test, vennligst gi oss beskjed når du registrerer deg for å ta en test ved å klikke testen HJELP-knappen som vil tillate deg å sende oss din forespørsel. Yamaha Super Jet Racing Modifikasjoner fra Group K De forskjellige super-jetmodellene - Yamaha Super Jet har vært en populær konkurranseplattform siden it146s introduksjon i 1990. Mens mange deler av maskinen har vært, har det vært en rekke tekniske oppdateringer som ville være viktige for eiere som vurderer endringer i konkurransegrunnlaget. Følgende er en kort oversikt over disse oppdateringene. 1459014692 633 150 Enkelt 44mm karbon, 77mm (633cc) 6M6 sylinder, mindre 6M6 rulle, 6500 rpm limiter. 14693 633 150 Siphon type bilge som ofrer mindre spenning, litt større diameter pumpeutgangsdysen for bedre trykk. 1459414695 701 Enkeltkarbon 150 61X vesker med større sirkel, 81mm 61X sylinder, smale håndleddstanglagre med trykkskiver, 7100 omdr./min. 1459614699 701 Twin Carb 150 62T Quadrant Quot tilfeller med større rulle, bøydere quot62Totot sylinderhodestøping, doble 38mm karbohydrater, skiftende nosequot skrog design endring i 14597. For å hjelpe deleledere til å skille deler, bruker Yamaha et bestemt delenummer quotprefixquot for å identifisere deler som er eksklusiv til en bestemt modell. I mange tilfeller er dette prefikset kastet på (saker, sylindere og hoder) eller trykt på selve delen (som cdi-bokser). Følgende er de vanlige prefikser og maskinene de vedrører. Disse prefiksene blir referert til senere i dette dokumentet, da de ofte er viktige med hensyn til IJSBA-regler. 14690 150 14693 633cc-modeller 14694-14699 701cc-modeller 1469615014699 701cc-modeller 14597-14699 753cc-modeller (ikke-stand-up) 1999 IJSBA Racing Classifications 150 Følgende er en generell beskrivelse av Super Jet-modifikasjonene som er tillatt for hver av de følgende IJSBA-racingklassene . Lager 150 Tillatt: Ettermarkedet pumpehjul, rulleplate, scoop rist, flammeholder, primer kit, flush kit. Choke fjerning, re-jetting og 1mm over-kjedelig tillatt. Ettermarkedet styrer, gasspjeld og håndtakspole svingbøsninger. Begrenset 150 I tillegg til lagerklasse mods, ettermarkedet eksosrør, forgasser, kompresjonsøkning, cdi enhet, kjølesystem oppgraderinger og styre dyse. Super Stock 150 I tillegg til begrensede mods, sylinderboringsleevingporting, case porting og interiørbearbeiding, ettermarkedet tenning, pumpeaggregat, waterbox, aluminiumspole. Eldre modeller tillates å oppdatere til 62T tilfeller og inntak. Fri stil 150 Freestyle-reglene tillater alle modifikasjoner med liten eller ingen restriksjoner. Race Boat Platforms 150 Hvis du planlegger å bygge en lukket kursløpsmaskin for toppnivå IJSBA-konkurranse, anbefaler vi at du starter med en 14597-99 modellmaskin. Annet enn kosmetikk, er det ingen forskjell mellom 14597-14699 modeller. Disse modellene gir den beste allsidigheten, og netto den største ytelsen øker med et gitt sett med mods. For den økonomisynte rekreasjonsracing rytteren, kan modellene 14593-14696 bygges for å være en eksepsjonelt rask og pålitelig dual purpose machine (Limited and Superstock) 133 til en pris som er mye lettere å leve med. Selv om disse maskinene kan være i stand til å gå bra på lokalt nivå konkurranse, ville de strekke seg til å være toppen av bunken i en nasjonal kaliber hendelse. Motoren i 90-93-modellene har samme potensial som de senere modellene, men de bruker et annet pumpesystem som var litt vanskeligere å forsegle til skroget. På tungt modifiserte SuperJets som genererer mye hestekrefter, kan quotOquot-ringtetningen til disse modellene enkelt utvikle breeches som resulterte i kavitasjon og trykkfeil. Som et resultat, anbefaler vi at disse modellene unngås når du bygger en Super-lager med høy ytelse. RecreationalRace PlatformsFreestyle 150 For denne typen ryttsøknad er de tidlige 633-modellene like effektive som de nyere modellene. SuperJets av 633-forskyvningen kan modifiseres for å være raske og lydhøre rekreasjonsmaskiner. Hvis 633-forskyvningen ikke er nok til din søknad, gir den rimelige 701 store kjedelige modifikasjonen en stor forskjell i total akselerasjon. For Freestyle-ridning, har 701-store boresøyler (ved hjelp av lagerrøret) og 633c Hammer-92 vært svært populære på grunn av deres glatte, hurtige og kontrollerbare levering som er ledsaget av det aller beste med langvarig pålitelighet på 92 oktanpumpegass . Om Radar testing 150 Mer enn noen andre pwcs, er stand-up-maskiner det vanskeligste å sammenligne basert på radar testing. Som med alle radarprøver, er det variabler av ryttervekt, posisjon, ikke minst luftkvalitet, etc. Men med stativmaskinene kan rytterens vekt og deres evne til å holde maskinen perfekt rett ved høye hastigheter også resultere i betydelige endringer i radar tall. På grunn av dette har vi samlet alle våre Super Jet-data ved hjelp av mellomledere på rundt 200 kg. På denne måten har vi redusert quotsomequot av den potensielle feilen som er forbundet med radarprøven av stand-ups. Vær oppmerksom på at lette ryttere, eller pro level ryttere, sannsynligvis vil kunne gi litt bedre hastigheter enn dataene vi presenterer. Modelleringsmodellmodell radarhastigheter Om takometertesting 150 På vannprøving med digitalturtall er en stor ressurs for å bekrefte økningen av ulike modifikasjoner. I hele dette dokumentet vil vi referere til topprpm-tall. Alle disse dataene er samlet med en PET 2000 digital tach. PET har en rask oppdateringstid og utmerket nøyaktighet (i tillegg til å være slitesterkt og noe vanntett). Vi bemerker at ALLE disse tach-avlesningene er kun på sirkler med vannkvoter. Tach data fra ikke-glass forhold er questionably nøyaktig. Modifikasjonsnivåene IJSBA quotStockquot 150 Til tross for tittelen som utløser quotstockquot, tillater IJSBA-reglene installasjonen av noen modifikasjonsdeler. Ved å bruke de riktige delene kan du få en betydelig forbedring i akselerasjon og topphastighet (av 97-99 modeller). Gruppe K har gjort omfattende testing med mods tillatt av IJSBA-linjene for å komme opp med vårt quotijSBA Stockquot-sett. Noen av disse delene er bolt-ons. Imidlertid krever noen få deler spesiell forberedelse for å få mest mulig ut av en kvotequot SuperJet. Gruppe K Sleeper (Freestyle) - Sleeper-settet (som bruker et lagerutstødningssystem) har vært en svært populær ytelsesmodifisering for freestylers på grunn av den sterke og jevnt progressive kraftoverføringen. Med sylinderport, hodemodifisering, carb kjedelig og jetting, og en prop-endring, tilbyr Sleeper det maksimale i stein pålitelig drift sammen med brukbar kraft. Gruppe K quotLimited 1 amp 2quot 150 Fordi de begrensede reglene er rettet mot bruk av bolt på deler (hvorav noen kan bli svært dyre), er det et stort kostnadsområde for bygging av en IJSBA-begrenset SuperJet. Vi har delt våre Limited-sett inn i 2 klassifiseringer. Den begrensede 1 er en kostnadsbevisst tilnærming til å bygge en meget konkurransedyktig maskin. Den begrensede 2 er en kvote holder barredquot tilnærming til å bygge den samme maskinen. Utgaven 2 har sikkert potensialet til å være litt raskere og raskere enn versjon 1, men ekstrakostnaden for versjon 2 er også ledsaget av en høyere kostnadsvedlikeholdsplan. Gruppe K 701cc Hammer (92 eller 96 oktan) 150 dollar for dollar, denne modifikasjonen er den mest konkurransedyktige kombinasjonen av en rask rekreasjonsmaskin som kan doble som en Super Stock klassen racerbåt. Det er i hovedsak et Sleeper-sett med noen få valgbolter på deler som gir de største ytelsesgevinstene for pengene. Gruppe K 753cc Hammer (96 eller 105 oktan) 150 Denne store bore modifikasjonen er for den veldig seriøse og dyktige, stå opp rytter. Påliteligheten til denne store boringen gjør den ideell for rekreasjonsriding, så vel som lokalt nivå, avsluttet kurskjøring. Gruppe K 781cc Super Stock (kun 105 oktan) 150 Denne modifikasjonen er den 100 seriøse raceren. Effekten krever ferdighet av en veldig sterk og erfaren rytter. Selv om det fortsatt er veldig pålitelig (med racingstandarder), er dette en maskin som krever overvåking og sporadisk finjustering for å operere i topp. Vi anbefaler at kun 14597-14699 modeller brukes til denne modifikasjonen. Designsvakheter 150 Totalt er Yamaha drivelinen blant de mest pålitelige, men det er noen områder som Super Jet-eieren må huske på når du velger modifikasjoner. Hekkpakningstetning 150 Dette er kanskje den største største svakheten til Super Jet-plattformens motorer. Det er mange ettermarkedet tilnærminger for å forsegle sylinder-til-hode overflaten felles. Nedenfor er vårt perspektiv på disse tilnærmingene, og fordeler og ulemper ved disse tilnærmingene. Vær oppmerksom på at når lagerhodene gjelder, bruker du kvotering en pakning av noe slag fordi balanse av riktig vannstrøm styres av passasjer i pakningen. Lagerpakning 150 Disse .055quot tykke pakninger forsegles veldig bra, men de opplever en betydelig mengde kvotering. Det vil si i de første par operasjonsmøtene, kollapses aksjekopspakningen opp til .015quot fra den første eksponeringen til temperaturene ved normal drift. Denne kollapsen gir en stor reduksjon i pakningens overflatetrykk og hovedboltmoment. Hvis hodet ikke re-torqued kort tid etter den første eksponeringen for varme, vil det utvikles en liten kompresjonsbrikke. Når denne breech finner sted, vil det ikke bli gjenopptatt noe igjen. På grunn av dette anbefaler vi sterkt å re-torquing etter de første minuttene av operasjonen med disse tetningene. Den eneste alvorlige nedre siden til akselpakningen, er at den gir en veldig tykk klaring i quotantsquot klasseformater (hvor sylinderdekk er mot reglene). quotOquot Ring-forsegling 150 Noen ytelsesbutikker endrer lagerbeholderen (eller produserer quotbilletquot-hoder) for å akseptere store diameter quote-ringer for å tette mellom sylinder og hode. Dette systemet kan gi stor bekvemmelighet til eiere som regelmessig fjerner hodet for formålet med inspeksjon eller kompresjonsendringer (i tilfelle på skiftbare kuppelhoder. Det andre store plusset til quotOquot-ringoppsettet er at det reduserer signifikant klaring uten å måtte maskinere Den øverste overflaten av sylinderen. Dette quotOquot-systemet er lagerinnretningen på hodetetningen på de fleste Sea Doo - og Polaris-motorer. Det bør forstås at en kvote-ring lett kan tette vann vekk fra sylinderboringene, men det er ingen kvotering på jorden sterk nok til å forsegle trykk av kompresjon. quotOquot-ringoppsettene er avhengig av en relativt bred metall-til-metall-paringsflate for å forsegle kompresjon. Den absolutte flatheten i disse to overflatene er avgjørende for å opprettholde en varig langsiktig tetning. Her ligger problemet med noen Super Jet quotOquot-ringoppsett. Lager Yamaha-sylinder er en aluminiumstøping med en innsatt stålhylse. Etter de første 10-20 timene av op ermen, faller hylsen faktisk noen tusendeler av en tomme ned i aluminiumstøpet. Denne lille bevegelsen er lett innkvartert av lagerhullpakningen, og det oppstår ingen lekkasje. Men når en racer, som forbereder en Limited Class Race-båt, installerer et Quote-ringhodet på en sylinder med disse litt falt ermene, er det svært vanskelig (om ikke umulig) å opprettholde en varig forsegling på disse kvotene mindre enn perfectquot-overflater. Siden begrensede klasseregler forbyder kvotering av sylinder, er det ikke mulig å følge den uperfekte forseglingsflaten på sylinderen. Noen butikker gjør quotsurface toppen av disse begrensede sylindere. Men risikoen for at en observant tekniker kan få dette er høy. De fleste inspektører vet om dette problemet, og inspiserer for ulovlig oppførsel. Av disse grunner anbefaler vi ikke bruk av quotOquot-ringhoder på begrensede formater. I Superstock-klassen er sylinderdekk og overflatebehandling tillatt av reglene. Men mest konkurransedyktige nivå SS racers vil velge å gå med en stor boring mellom 84mm og 85.5mm. Den ekstra diameteren av disse større boringer tar en betydelig del av tetningsflatene, som forsøker å tette kompresjonstrykket på en høyutløps racing øverste ende. Selv om quotOquot-ringen er flyttet til vannjakkes ytre rekkevidde, må overflatene være perfekt lastet med jevne mellomrom for å opprettholde en varig forsegling. Metallhodepakninger 150 For en lengre periode var kobberhodepakninger en vanlig ettermarkedsstift. Mens tynne kobberpakninger kunne forsegle seg en stund, manglet de evnen til å imøtekomme betydelige avbøyninger i overflatene forårsaket av lokalisert høy temperatur. Siden da har mange OEM - og ettermarkedsprodusenter gått til rustfritt stål eller varmebehandlet stålpakninger. Lagerhullpakningen i Waveblaster 2 er en .030quot tykk 3-lags varmebehandlet stålpakning som har gode forseglingsegenskaper på en 84-85mm boring. Denne pakningen tilbyr det aller beste innen pålitelig langsiktig forsegling på store boreplattformer med høy ytelse. Den har mulighet til å imøtekomme uregelmessigheter i små pakninger, og det kan gjenbrukes flere ganger. Dessverre gjør de store hullåpningene et dårlig valg for Limited-plattformer. Våre Limited 2 head mod er forberedt på å bli brukt med en .10quot enkeltlags rustfritt stålhodepakning. Brukes med en sealer, mener vi at denne pakningen gir det aller beste i reduksjonsreduksjon, sammen med muligheten til å imøtekomme små uregelmessigheter og temperaturavbøyninger i tetningsflatene i et høyt utgangsbegrenset format. LUFTLØSNINGER - Den nedre enden av motoren din skal være helt lufttett opp til 8 psi. Nye motorer passerer denne testen uten problemer. Imidlertid kan motorer med eldre svekkede sveivtetninger eller sprø inntakspakninger tillate uteluft å lekke inn i nedre enden under drift. Denne kvotekvoten kan gjøre drivstoffblandingen len nok, ved høye rpm, for å forårsake stempelbeslag. Luftlekkasjer, ikke motorendringer, er nummer én årsak til stempelkrampe på Yamaha-tvillingmotorer. Cylinder Casting Fracturing 150 701 cc sylinder støpegods kan, og noen ganger gjør, utvikle brudd i området rundt sylinderbasen bolter. Det er noe uenighet blant motorbyggerne om de sanne årsakene til (og potensielle løsninger for) denne brudddet. Opprinnelig ble det antatt at dette fraktureringen var et eksklusivt resultat av den høye hestekrefterutgangen av modifiserte racermotorer. Imidlertid har denne brudddet dukket opp på mange helt lager maskiner. Det ble da antatt (av mange motorbyggere) at den komplette løsningen for å unngå sylinderfraktur er for oss et kvartsfelt type sylinderhode. Denne termen refererer til et ettermarkedshode (eller bracketingplater) som tillater at sylinderen settes opp mellom sylinderhodet og vevhuset. Den teoretiske hensikten med denne typen av montering av kvadratgods er å redusere belastningen på den nedre delen av sylinderstøpningen, og dermed redusere spenningene som forårsaker brukket. Selv om det ser ut til å være rimelig at denne montering av belte sikkert kan hjelpe, har vi sett mange båndmonterte sylindere som utvikler brudd. Langs den samme linjen har vi også sett mange store bore toppender, uten beltemontering, sist flere årstider uten å utvikle noen brudd i det hele tatt. Vår erfaring og observasjoner ligner oss til å tro at det er variasjoner i integriteten til de enkelte støpegodsene. Disse variasjonene resulterer i enkelte produksjonsdeler som har større risiko for brudd enn andre (uavhengig av effektutgang eller monteringssystem). Dessverre har ingen slags røntgen - eller inspeksjonsprosess ennå klart å bestemme hvilke sylindergjennomføringer som kan være i høyere risiko enn andre. Med alt sagt kan vi lage to anbefalinger. Først, velg så ny en sylinder som mulig for din racer maskin (spesielt hvis du bygger en stor boring). Den andre ville være å bruke RampD-hodet med utskiftbare kupler og beltemonteringssett, for et hvilket som helst løpemotormodifikasjonssett. Mens dette hodet er ment å bli brukt uten hodepakning, setter vi opp våre Limited 2-sett for å bruke den sammen med en .010quot rustfritt stålhullpakning for å forbedre langsiktig tetning. Vær oppmerksom på at hvis dette RampD-hodet er valgt for en 85mm borediameterarrangement, må den være spesiell bestilt direkte fra RampD. Om bore størrelser 150 633s 150 Selv om ingen av 633cc plattformmaskiner er gode valg for konkurransedyktig racing, er de ideelt for høy ytelse. 633s ytelse kan bli betydelig økt med stor kjedelig (ledsaget av omfattende sylinderporting). 633-sylinderne kan enkelt identifiseres ved hjelp av 6M6-koden som er kastet inn i dem. Stor kjedelig 6M6-sylinderne er en veldig populær modifikasjon fordi det ikke kreves noen nedre maskinbearbeiding av noe slag. Disse 6M6-sylinderene har den mest konservative porting-oppsettet til noen pwc som er bygget. Bare å øke borediameteren på en 6M6 sylinder (til 81mm701cc) vil ikke gi stor nytte fordi portene er så veldig undervurdert. Derfor er vår 6M6 store boring modifisering alltid ledsaget av sylinderporting for å øke strømmen, og et sylinderhodet modifisering for å imøtekomme de større stempelkupéene. 701s 150 701cc Super Jet-sylindere er utpekt av 61X-koden som er kastet inn i dem. Aksjens 61X sylinderhylser kan sikkert overbores til 83mm735cc ved hjelp av Wiseco stempler. Imidlertid tillater IJSBA Super Stock-regler forskyvninger opp til 785cc (ca. 85,7 mm). For å komme nær denne forskyvningsgrensen (og forbli Super Stock legal), må tykkere ermer monteres i 61X sylinderstøpingen. Våre store boresett inkluderer en spesiell hylse, men ikke bare gir diametre opptil 86mm790cc, men har også en bredere tetningsoverflate på hoftepakningen bygget på den. Denne designendringen gir en litt mer komplisert installasjonsprosedyre, men det gjør det også lettere å pakke tetningen i høykapasitets applikasjoner. Det forteller at 701 WaveRaider kommer med en 62T-sylinder hvis lagerhylser tillater over kjedelig opp til 84.5mm762cc. I tillegg kjedde dette 62T sylinderboltene helt opp til 61X-sakene uten å kreve nedre bevegelser. Denne 62T-sylinderen brukes ofte av rekreasjonsløpere som leter etter et billigere stortborealternativ. Dessverre tillater IJSBA Super Stock-reglene at kvotering av 61X-sylinderprosessen brukes (og tekniske inspektører ser etter 62Ts). (Alle forskyvninger vist er på 68mm slag) Om Cylinderport 150 Alle Group K Sleeper og Hammer sett inkluderer sylinderport. Tidligere har sylinderporting fått et ufortjent rykte som en modifikasjon som medfører tap av lavt strømforbruk og pålitelighet. Hvis sylinderporting utføres av noen med svært lite Yamaha-opplevelse, kan det være sant. Porting mods brukt i alle våre sett er resultatet av mange måneders ytelse og slitasje evalueringstesting. Vi hevder selvsikkert at Group K-sylinderporting vil gi et bredere kraftbånd og lengre stempelliv enn quotanyquot annen porting modifisering tilgjengelig hvor som helst. Alle Gruppe K modifiserte sylindere og hoder er vanligvis forberedt som matchede par for å forsikre deg om at du har den riktige klemningsavstanden og kompresjonsforholdet for kvaliteten på bensin som du har tenkt å bruke. Disse samsvarende sylinder - og hodespesifikasjonene spiller nøkkelrolle for å bestemme mengden av total kraft som motoren kan gjøre, samt kvaliteten på drivstoffet du må bruke. 633s 150 Som tidligere nevnt har 6M6 633cc sylindere sjeldent restriktiv porting. Vi anser sylinderporting for å være blant de første og viktigste ytelsesendringene for enhver 633-basert plattform. Få pwcs får så stor andel av total kraft fra sylinderporting som 633 Super Jets. Selv med disse store økningen i havneområdet har de 633 porterte sylinderne gode langsiktige stempel - og sylinderslitasjeegenskaper. Som nevnt ovenfor blir dette sylinderportspørsmålet enda mer uttalt for 633 sylindere som er kjedelig til 701cc. Vi vil ikke bore noen 6M6 sylinder uten å utføre portarbeidet. 701s 150 61X 701 sylindere, brukt på 14594-14699 SuperJets, har betydelig mer porttiming og portområde enn 633cc sylindere (kjedelig eller ikke). Dette ekstra havneområdet gir mye bedre potensial i den begrensede klassen, der ingen portarbeid er tillatt. Når det er sagt, har 701cc 61X-sylinderne også den verste måten å sylinder-avstøtende mismatch av noen pwc i bransjen. Gruppe K-port på disse sylindere gir økt porttiming og arealverdier, samt fullstendig adressering av alle portpassasjeringsparametrene. Nettoresultatet er en stor økning i kraft, fra bunn til toppen av omdreiningstallet. Om Case Porting - Super Stock er den eneste IJSBA racing klassen som tillater girkasse porting og matching. Dette er en modifikasjon som kan gi en forbedring av totalnoteringen i total kraft. Mens kraftforhøyelsen fra tilfelleporting ikke regnes som quothugequot, er det en svært ønskelig modifikasjon for mange eiere fordi det kommer uten tap av pålitelighet i det hele tatt. Saken porting er en kvotering gevinst - ingen losquot modifikasjon. Fordi tilfelleporting gjør hjelp i sylinderfylling, blir det mer gunstig da sylinderforskyvning blir økt. Av denne grunn anbefaler vi at saksporting gjøres på enhver Big Bore Hammer beregnet for konkurransedyktige applikasjoner. (deler kreves. sylinder og toppcase halvdel) Om komprimering 150 Mens komprimering ikke er den eneste spesifikasjonen som angir hvilken oktan av drivstoff du kan komme unna med å bruke 133, er det blant de viktigste. Det har vært populært for mange butikker å utpeke hvilket quotindicated compressionquot-forhold (som finnes med en kompresjonsmåler), som er ideell for et gitt brenseloktanenginearrangement. Mens angitte tall (fra en måler) er rimelig referansepunkt for slitasje eller skade, er de på ingen måte nøyaktige nok til å brukes som primære oppsettdata. Indikerte tall mistet store nivåer av nøyaktighet som et resultat av variasjoner i cylinderpiston tilstand, ring slitasje, og de varierende hastighetene som starter, kan spinne forskjellige forskyvning stempler. Derfor diskuterer våre teknikere ikke angitte komprimeringsnumre knyttet til noen av våre kits. Komprimeringsforholdene vi bruker er en funksjon av total sylinderhøyde, eksosporthøyde, hodevolum osv. Vi tester i små trinn for å finne hvilke forhold som gir best i total ytelse og temperaturkontroll for oktan - og hestekraftutgangen av hver spesielt oppsett. Marginen mellom et akseptabelt forhold og et uakseptabelt høyt forhold finner sted i finere trinn at enhver kompresjonsmåler nøyaktig kan gjenta innenfor. Octane Alternativer - Alle våre Super Jet-sett er utpekt med et bestemt kvadratkvotokrav: 92 (blyfri pumpe) 96 (5050 blanding av 92 og 100av) og 105 (rasebrensel). Kort sagt, jo mer kraft du lager, jo mer varme du lager. Etter hvert som motorvarmen eskalerer, vil også oktanbehovet fungere pålitelig. Det er ingen mangel på kunder som ringer til oss som ønsker å konstruere en måte å få rasehestekrefter fra en 92 oktanpumpegas satt opp 133 antagelig ved å blande og tilpasse ulike modifikasjoner eller deler. Vær så snill å vite at vi allerede har kjørt den fulle gambitten til den prosessen. Hvis det var kvotevegg, kunne vi få mer pålitelig kraft fra pumpens gassoppsett vi selger133 kvote ville gjøre itquot. Det er ingen magisk kombinasjon av mods som vi har oversett i dette området. Dette er tilfelle, hver eier må bestemme mellom oktan av drivstoff de er villige til å kjøpe, og kraften de vil ha. Ikke mange folk ønsker å kjøre en lang avstand for å tilbringe 5,00 en gallon på rase drivstoff for deres rekreasjons pwc. Men alle som har betalt en dyr regning for reparasjon av et beslaglagt stempel har vurdert det. Reparasjonskostnaden for et beslaglagt stempel er det økonomiske grunnlaget vi bruker for å se på kostnadseffektiviteten til forskjellige oktanalternativer. Den gjennomsnittlige reparasjonsregningen for et beslaglagt stempel er ca. 350 for en tvilling sylinder pwc. Langt den mest kostnadseffektive oktan-opsjonen er kvote-oktanquot 5050-blandingen av pumpegass og kvotavotgass. En gallon av 100-oktan kvotavotgass koster ca 50 cent per gallon enn 92 oktan blyfri. Basert på en 5 gallon gass, ville reparasjonskostnaden for et beslaglagt stempel være lik den ekstra penger det ville koste for 280 tanker full av 5050 (100 oktan av 92 pumpegass). En annen 96-oktan alternativ er en 25 blanding av 110-oktan rase gass med 92 pumpe. Med løpegass på 5 per gallon, kan du kjøpe 56 tanker av denne blandingen for å svare til reparasjon av et beslaglagt stempel. Mange eiere ri i områder der de trenger å kjøpe drivstoff på utsalgssteder på vannet. Disse menneskene er mer interessert i oktan quotboostersquot som de kan bære sammen. Dessverre kan ingen oktanforsterker vende 92 oktan til 96. I beste fall kan 3 oz booster per gallon normalt gi 87 til 91 eller 92 til 93,5-94 (økningen som tilbys av booster blir mindre som baseoktan blir høyere). Bruk av mer enn 3 oz per gallon gir ingen ytterligere økninger. I tillegg kommer denne lille økningen fra oktanforsterkeren til en dyrere 1 per gallon (den 25 blandingen av løpegass koster 1,25 mer per gallon). Avgassystemer - Alle Group K Limited og Hammer sett er beregnet på å benytte enten merket Pipequot-merket (på 701cc-motorer) eller Coffman ettermarkedet avgassrør (på 633 amp 633 Big Bore-motorer). Vi anbefaler for tiden ikke andre rør til våre Super Jet-motorer. Eiere som ønsker en eksepsjonell økning i akselerasjon, kan også ønske å få ECWI (elektronisk styrt vanninjeksjon) system fra Factory Pipe. Det er viktig å forstå at mens dette systemet kraftig forbedrer kraften fra 3500-6500 omdr./min., Gjør det ingen endring i topprpm eller toppvannhastighetsevner. Vi vil også merke seg at de store boresettene allerede gir så mye kraft i midtrpm-området at den økte effekten av ECWI (på stativ opp) bare kan tjene til å gjøre maskinen vanskeligere å holde seg tilkoblet, ikke faktisk raskere. Vi anbefaler at Hammer kit-eiere vurderer kvotestyringsgraden til å koble seg til deres modifiserte Super Jet før de velger å installere ECWI. Vi anbefaler at du bruker en vannbokser med vannkasse på alle våre Super Jet-sett. I motsetning til vanlig tro, gir aksjene Yamaha-vannbokser gode, generelle effektnivåer i alle høye utgangsprogrammer (selv på de store boringene). I motsetning til de fleste ettermarkerte vannkasser, kan vannbokserne tilby stille lydnivåer sammen med sterk kraft 133, selv når vannet avledes bort. Vi har testet utallige ettermarkedet waterbox erstatninger og funnet ingen som overholder IJSBA lydnivå mandater, quotandquot økt betydelig samlet kraft. SINGLE CARB 633s og 701s - Alle Group K motorsettene til single carb 6M6 case-633cc og 61X case-701cc-plattformene er utviklet for å beholde det enkle karboninntakssystemet. Våre test viste oss at disse motorsettene (med et godt forberedt enkeltkarbinntak) ofte kan generere så mye fart som de fleste ryttere noensinne vil trenge, sammen med veldig enkelt tuning og vedlikehold. 633701Hammer 96 og Sleeper settene kan begge bruke din eksisterende Mikuni quotSuper BNquot 44mm carb, med interne kretsoppgraderinger. Disse oppgraderingene tillater carb å mate brennstoff ved de økte hastighetene kreves av den ported sylinderen. Den eneste single carb-ordningen som vi fant ut til å være en betydelig forbedring i forhold til den oppgraderte 44 Mikuni, var SBN46 Mikuni. 46 Mikuni, og en 3-talls høy KampN-flamme-arrester, tillot single-Super Jet for å akselerere og topphastighet, med autoritet som lett matchet mange dual carb-oppsett. Alle våre single carb-kits (unntatt IJSBA-aksjen) benytter en modifisert inntaksmanifoldplate. Denne modifikasjonen gir merkbart forbedret gassrespons og akselerasjon til en svært rimelig pris (Merk: denne moden gjør ingen endring i peak rpms). Dette er en quotall gain 150 ingen løs modifikasjon som vi anbefaler for alle single carb ordninger. Ettermarkedet doble karb sett er vanligvis brukt på 6M6 og 61X vevhusmotorer fordi de kan tilby litt bedre mid range akselerasjon enn en enkelt carb arrangement. Med mye tid investert i tuning, kan noen ettermarkedet dual carb sett bli gjort for å fungere bedre enn en enkelt på alle måter. Imidlertid viste testen at mange ettermarkedskvoter er tvilsomt raskere og utvilsomt vanskeligere å vedlikeholde enn single carb. Basert på disse testene, anser vi dual carb-sett på 6M6- og 61X-tilfeller for å være et spørsmålskrevende kjøp for de fleste rekreasjonsløpere. DUBBELT CARB 701cc PLATFORMS - Beholderen Dual 38 Mikuni Carbs (på 14596-14699 62T cased motorer) er svært hindret i luftinntaket munn av choke sommerfugler og andre støpebaner. The Group K modification for these carbs not only removes these obstructions, but also slightly increases effective carburetor throat diameter. The Group K modified 38s are likely the very best in quick overall acceleration, and impeccable throttle control 133 at a very affordable cost. For the more serious recreational rider, or closed course racer, we recommend the Novi XR modified Mikuni carbs. These carbs, while a bit expensive, are the very best in the business for CFM ability and signal strength. We recommend the 44mm Novis for our Limited 2 kit, and the 46mm Novis for the 105 octane Hammer Big Bore kits. While these carbs can still utilize the stock reed cage assemblies, they do require different manifolds and flame arrestors. For owners seeking a more affordable approach to dual 44s (on 62T cases), we strongly recommend the stock arrangements found on the Blaster 2 and 760 WaveRaider. While these 44s do not have quite the CFM abilities of the Novis, they are a very effective alternative that offers great power along with easy installation and tuning. Reeds 150 The aftermarket is full of replacement reed petals and cages for all three of the different Super Jet lower ends. The main considerations for alternative reed petals are performance, longevity, and side effect damage from petal failure. Yamaha employs stainless steel reed petals in all the 6M6 and 61X cased Super Jets. Some of the 62T cased Super Jets came with stainless steel petals, and some with non - metallic quotfiberquot reed petals. The stainless steel material is used because it has an outstanding flexibility to weight ratio, the metal material seals exceptionally well against the rubber coated reed cages. Regardless of which material Yamaha chose, all the stock Yamaha reed petals offer excellent overall power characteristics. From a sheer performance standpoint, there are no aftermarket reed petals that out perform the stock petals by any big margin. All the stock Yamaha reed petals also offer exceptionally good long-term reliability. Unfortunately, after enough service time, the stainless steel metal reeds can eventually fracture and break apart. When these stainless steel petals break, and circulate through the engine, they have the ability to cause serious damage to virtually all the internal engine moving parts (pistons, bearings, etc). If a fiber reed petal breaks apart, the engine easily quotdigestsquot the material resulting in no engine damage at all. While this reed petal fracturing is not a big problem on stock engines, the added pressures of high performance modification can significantly shorten a metal reed petal146s life. For most recreational riders, the stock stainless steel reeds (replaced every 2 seasons) are likely the best overall performance value. However for any owner preparing a Limited 2, or Big Bore racing engine, we would recommend the use of non-metallic reed petals. Owners of 62T lower ends can simply purchase the stock Yamaha fiber petals used in the later models. For 6M6 and 61X case owners that wish to convert to fiber petals, we recommend the reeds from Carbon Tech. In this application, the Carbon Tech reeds appear to offer the best aftermarket mix of good performance, good longevity, and good cage sealing. Carbon Tech offers different material tensions for their reed petals. The quotLTquot (low tension) petal should be used in Limited packages to maximize the low end improvement. The quotHTquot (high tension) petals should be used in all other modified applications. These petals should be replaced annually in recreational engines, and inspected every 15 operating hours in racing engines. About Reed Stuffers 150 quotReed stuffersquot is an industry term that describes a plastic insert that smoothly guides the incoming mixture from the round profile of the carb throat, to the rectangular profile of the reed cage. The net result of reed stuffers is usually a small improvement in overall acceleration and response. Stuffers generally have no effect on peak rpm. The 14596-14699 62T engines are the only Super Jet engines that employs a design that can utilize reed stuffers. Reed stuffers are not required on the 6M6 and 61X engines. Upgrading to Larger Reeds - Many 633cc owners have considered upgrading from the 61X crankcases which hold slightly larger reed cages. While these larger cages can be an advantage on a higher rpm racing package, The improvement on a recreational (pump gas) arrangement would be narrow. We have built plenty of quotvery fastquot 701cc engines that employed the 6M6 633cc style reed cages. Much the same situation exists for 61X case owners wishing to upgrade the larger reed 62T cases. Going to the 62T cases is only worth the cost if you intend to construct a very high-output racing package. Flame Arrestors 150 Single Carbs - The stock flame arrestor assembly on all the single carb engines works surprisingly well, and offers good protection from heavy water exposure. For customers who don146t ride in quotbig waterquot (that exposes the engine compartment to water) an aftermarket arrestor can be an asset. We recommend the 3quot tall KampN non-fiber element with a short adapter. Dual Carb Arrestors - For all the dual 38mm carb setups, we had the best performance results with the RampD Pro Lock flame arrestor. As well as offering good performance, this arrestor slips on and off easily to allow quick access for carb adjustments. Note that the Novi carburetors must be ordered with the quotPro Lockquot adapters built on, in order for this arrestor to be used on them. Ignition Systems 150 Of all the components of the Super Jets, few are as reliable as the stock ignition system. While different models have different rev limiter characteristics, they all share the same reliability and effective function. Even on our full out racing packages, we attempt to retain as many of the stock ignition components as possible. For this reason, our ignition mods for all of our kits consist only of rev limit changes made to the stock cdi box, and changes in ignition flywheel mass. 633 Engines 150 All the 633 (6M6) Super Jets have a stock cdi box with a 6500 rpm limiter. This stock limiter is okay for use with a Sleeper kit. However this limiter must be raised for effective use of any of the Hammer engine packages (where a higher revving aftermarket exhaust pipe is used). Pro Tec performs a modification to the circuitry of the stock cdi box that we consider to be the most effective and affordable rev limiter modification for the Super Jet. This Pro Tec modification comes with an adjustment for the limiter that allows for 7100- infinity peak ability. 701cc Engines 150 All the 701cc Super Jets (61X and 62T crankcase) come standard with a rev limiter that falls between 7050 and 7150 rpm (there is a factory spec variation). Like the 633s, Pro Tec also makes the best rev limiter modification for these models of ignitions. It bears noting that this rev limiter mod is not required for recreational level 92 octane modification sets. In truth, many of the 100 octane formats can easily operate within this rev limit as well 133 on smooth water. The main benefit of the rev limiter mod on the Super Jets is noticed when the machine is operated in rough water only. As a boat is run across rough water at high speed, the engine can easily quotbumpquot the limiter each time the pump comes out of the water (that146s allot). When an engine, that is against the limiter, reconnects with the water, there is a momentary quotlanding with the brakes onquot kind of feeling that makes it difficult to maintain steady high speed control. The rev limiter modification does not actually increase speed across rough water, but rather it eliminates this landing with the quotbrakes onquot feeling that can cause the rider great difficulty during a race. Ignition Flywheels 150 All Super Jets use the same stock steel ignition flywheel. As a percentage of the total rotating mass of the crankshaft, this flywheel is relatively small. Despite that, quicker throttle response can be had by reducing the flywheel146s weight. There are many shops that lighten the stock flywheels (Group K included). We have experimented with many different lightening modification levels on these flywheels. It is possible to lighten the stock flywheel by as much as 1.5 pounds. However our testing showed that when the stock flywheel is lightened by this margin, there is a very high risk of fracturing, and eventual flywheel disintegration (a very destructive failure). The lightening modification that we found to have no long-term reliability weaknesses reduces total weight by .4 pounds. While this is not a big reduction in total weight, we remove this weight near the outer perimeter of the flywheel (where it has the greatest effect on total inertia). The end result is a very noticeable increase in throttle response and acceleration, as well as no compromise in long term flywheel life (note: IJSBA only permits this mod in freestyle and Super Stock classes). Lightweight aluminum quotchargingquot flywheels (to replace the stock steel unit) have become common in the aftermarket. These lightweight flywheels (legal for use in freestyle and Superstock) can offer big reductions in rotating mass, that generate big increases in engine acceleration rate. While many racers have used these flywheels successfully, they can cause a quotside effectquot problem in a stand up application. Most racers interested in a super-light aluminum ignition flywheel, for a Super Jet, are Super Stock class racers. Most of these racers are running big bore top ends in the 771cc-781cc range. These large displacement top ends generate so much sheer horsepower that they can make a stand up machine very difficult to control, and even more difficult to keep hooked up. The increased engine acceleration from an aluminum flywheel (on a stand up) further complicates these problems. We have seen many instances where riders installed the lighter flywheel, and then cut slower laps as a result of increased difficulty keeping the pump hooked up. Some of this quothook upquot problem can be resolved by installing a stainless steel Skat Trak pump assembly. The rest of the hook-up difficulties are left up to the rider. Our basic recommendation for any non-pro racer (using a stock pump case) is to lighten the stock ignition flywheel. For pro racers that will be using the Skat Trak pump, get the aluminum flywheel 133 and eat your Wheaties (you146ll need 145em). Total Loss Ignitions 150 It has been popular for so top level pro racers to fit an aftermarket quottotal lossquot ignition. The term total loss means that there is no charging system at all. The battery provides all the voltage needed to make sparks 133 and that energy is totally lost (instead of being replaced by a charging system). The lightweight flywheels of total loss ignitions can offer a huge increase in engine acceleration (for those that can handle it). We have experienced quotrandomquot reliability with total loss ignitions to such an extent, that we will not fit them to any of our engine packages. If you choose to use a total loss ignition unit, be sure that you have a contact person at the purchase point that can help you with technical andor diagnostic issues. Cooling Systems 150 All of our kits include cooling system modifications of one sort or another. The following is our in-house terminology for the different types of cooling systems. quotControlledquot System - This refers to a cooling system whose total volume ability is controlled to a less than maximum flow capability. Our only Super Jet kit that uses a controlled system is the IJSBA stock kit. Bypassed System - This refers to a system that maintains the stock cold-water inlet to the engine, yet has additional water outlets on the cylinder head for added cooling. This system is employed in all our pump gas Sleeper and Hammer kits. Split System 150 This refers to a splitting of the water coming in from the single water input line. The cold incoming water is split to allow separate feeds to the top-end and the pipe. The intended advantage is to provide a smaller amount of cold water to the pipe, so that a larger amount of cold water can be processed through the top end (via bypass outlets overboard). This is most popular on recreational engine arrangements using an aftermarket pipe, where the owner wants to avoid the hassles of installing a second cold water input line. Dual Waterline System - This refers to a system that has two cold water input lines from the pump to the exhaust manifold. There are a wide array of outletbypass options on this system. Dual Cooling can be employed on any racing engine platform (except IJSBA stock). The greatest advantage to this layout is that there is a backup water inlet system in the case of a blockage entering an input line. Parallel System 150 This refers to a dual water line input, where the top-end and exhaust system are treated as two separate and parallel systems. This layout (used primarily by racers) allows the use of numerous bypass outlets on the cylinder head without affecting water pressure into the exhaust system. This setup offers the best in tunability, however a blockage in either input line will bring the machine to a stop (whether by a burnt pipe coupler or a burnt piston). This arrangement also requires separate flush fitting for each system. Note that our instructions do not offer recommended plumbing schematics for the Split, or Parallel systems. We consider these to be custom arrangements that require individual tuning to suit the particular machine needs. Crankshaft 150 Few moving engine parts are more durable, or trouble free, than the crankshafts in the Super Jet engines. Truing and welding is a popular racing preparation for the crankshafts in many high performance pwcs 133and we strongly recommend it on a high-rpm racing platform. However truing and welding is questionable necessary for most Super Jet owners. Since the net boatrider weight of the Super Jet is a fraction of the weight of a runabout, the crank experiences a lot less torsional loading. In addition to that, a stand-up is hard pressed to induce the same crankshaft quothook-up loadquot in comparison to most runabouts. We have constructed numerous high performance Super Jet packages with stock crankshafts 133 and never had a single crank failure. We only mandate truing and welding for race gas big bore setups. Impellers 150 Impeller replacement is absolutely mandatory because all stock Super Jets come with an aluminum impeller that cavitates badly. We consider the Solas quotIquot pitch prop to be the most effective replacement for use with the stock pump case. This Solas prop offers excellent overall hookup, as well as the best peak speeds of any other impeller. When the Solas props for Super Jets were first released in 95-96, the steeper quotJquot pitch appeared to be best for the Super Jet. However since then, Solas has made a design change (without telling anyone) that made the full line of 144mm Yamaha impellers quotact steeperquot. That is, this newer design loads the engine much harder (we suspect as a result of a steeper quotroot pitchquot). The end result is that the current quotoff the shelfquot Solas quotIquot prop is much too steep for most applications (and it is the mildest pitch that Solas offers). Group K re-pitches the current Solas quotIquot prop to suit the particular engine sets we sell. We call those pitches Spec1 and Spec2. The correct pitch is denoted on the price list for each modification level. For customers who wish to have their existing Solas quotIquot re-pitched, we do so for 48. If you purchase your Solas quotIquot from us at the regular cost, the re-pitching is included free. Pump Options - For most high performance recreational applications, the stock Yamaha pump assembly works fine. For owners that want to quotfine-tunequot the stock pump, we recommend pump blueprinting. This pump blueprinting does not increase smooth water peak speeds, however it can make a noticeable improvement in rough water hook-up ability. For more serious racers, the stainless steel Skat Trak 12 vane quotC-75quot pump assembly is the last word in pump mods. This (somewhat expensive) assembly offers incredibly good rough water hook-up that cannot be matched with any other pump setup. It bears noting that the Skat pump uses a smaller diameter 140mm quotswirlquot type impeller (stock is 144mm). This means that any other prop you have for the stock pump cannot be used with the Skat pump. Since the IJSBA rules mandate that a stock pump quothousing must be retained, Skat Trak installs their stainless steel insert into your pump case, hence your pump case quotcorequot is required for this modification. Handling Components 150 There are many different ride plates, scoop-grates, etc, made by various aftermarket shops for the Super Jet. Since all riders have different handling preferences, it146s impossible to name any one part as quotbestquot. However it is possible to name the parts that appear to have gained the widest acceptance as quotgood in the most applicationsquot. With respect to ride plates, the Pro Tec plate seems to get the nod from more racing and recreational riders than any other. Many plates allow for much better tracking in the turns, but let go suddenly with little notice. The ProTec plate offers a very predictable quotslidingquot in high speed turns that allows the rider to feel when the plate is getting ready to quotlet goquot. In addition, the Pro Tec plate offers very good high speed tracking (for a plate with a predictable slide characteristic). With respect to scoop grates, the Worx grate seems to be the best combination of hook up and peak speed ability. To be sure, there are more aggressive top loader grates available. But most of those grates pay a big price in peak water-speed ability that comes along with a very questionable improvement in hook-up (compared to the Worx). One popular handling item among closed course racers is a lever controlled trim nozzle (aka quotdumpquot nozzle). This nozzle kit helps the rider to control the porpoising of the hull under hard acceleration. Such a kit is manufactured by ProTec. While a bit expensive, this trim nozzle kit is a big asset for controlling the machine during high speed operation in rough water. It took our test riders a while to get used to the operation, but once acclimated, they all preferred it. The only down side to the nozzle set was that the siphon bilge did not work as well as with the stock nozzles. Some fiddling with the siphon tube did not resolve the problem on our test unit (a longer tube in the thrust stream may do it). Since most racers have an aftermarket bilge pump fitted, this is not considered a big problem compared to the handling benefit. Complete Engines 150 While many owners prefer to do their own mechanical work, there are plenty of folks that don146t consider engine assembly as quotfunquot. For those customers, Group K can construct a complete ready to install short-block, modified to your specifications. The 150 pound UPS weight-limit easily accommodates the Super Jet engine (about 115 lb) for customer outside of the Southwestern USA region. All short-blocks are assembled with all new gaskets and seals, and then pressure tested to assure no quotrougequot air leaks. Note that complete short-blocks carry a 35.00 fee to cover handling and container costs. Complete Boats - Group K can construct a complete turn key race boat to your specifications. After assembly, all complete race boats are broken in and water tested to confirm tuning and performance. Specific quotes to your specification are available for 50 billed to your VisaMasterCard. This quote charge is applied to the cost of the machine upon ordering. Group K quotIJSBA Stockquot Kit (14596-14699 only) Dual Carb RampD Pro-Lock Arrestor wadapters 194.00 Primer Kit (for choke removal) 25.00 quotSpecquot Flush Kit 15.00 Optional 1mm Over-boring 80.00 Solas quotIquot with Type 1 re-pitch 239.00 Solas quotIquot Type 1 re-pitch 48.00 Pro Tec Ride Plate 82.00 Worx Scoop Grate 99.00 Group K Sleeper (92 octane, stock exhaust) 1459014693-Sleeper Kit (cylinder porting, head mod, cooling upgrade, primer kit, inlet manif mod, amp carb re-jetting) 499.00 1459614699-Sleeper Kit (cylinder porting, head mod, cooling upgrade, primer kit, carb boring amp re-jetting) 680.00 KampN Single Carb Flame Arrestor with adapter (44 or 46) 45.00 Optional 46mm Mikuni Carb (6M6 and 61X case models) 259.00 Optional Dual Carb RampD Pro-Lock Arrestor w adapters (62T case models) 194.00 Optional Carbon Tech quotHTquot Reed Petals (all models) 84.00 Optional Ignition Flywheel Lightening 75.00 Optional Pump Blueprinting (of the stock pump vain body and impeller housing) 210.00 Optional Bilge pump Kit with handlebar control Solas quotIquot with Type 1 repitch 239.00 Pro Tec Ride Plate 82.00 Worx Scoop Grate 99.00 Group K quotLimitedquot 1 Cylinder head modification (92 octane) 80.00 Optional RampD Cylinder Head with Girdle Kit amp Changeable domes 449.00 Dual Waterline Upgrade 65.00 Single Carb inlet manifold mod (6M6 and 61X case models) 45.00 Re-jetting of stock 44mmMikuni (6M6 and 61X case models) 35.00 Optional 46mm Mikuni Carb (6M6 and 61X case models) 259.00 Single Carb Flame Arrestor (44 or 46) (6M6 and 61X case models) 45.00 Dual 38 Carb Boring amp Re - Jetting (62T case models) 260.00 Dual 38 Reed Stuffers (62T case models) 49.00 Dual Carb RampD Pro-Lock Arrestor w adapters (62T case models) 194.00 Optional Carbon Tech quotLTquot Reed Petals (all models) 84.00 Pro-Tec CDI Rev Limiter Mod 120.00 Factory Pipe Products Exhaust Pipe w Manifold 610.00 Optional Bilge pump Kit with handlebar control Solas quotIquot with Type 1 repitch 239.00 Solas quo tIquot Type 1 re-pitch 48.00 Pro Tec Ride Plate 82.00 Worx Scoop Grate 99.00 Pro Tec Trim Nozzle 499.00 Group K quotLimitedquot 2 Cylinder head modification 105 octane) 80.00 Optional RampD Cylinder Head with Girdle Kit amp Changeable domes 449.00 1mm Over-boring 80.00 82mm Wiseco Pro-Lite Pistons (each) 109.00 Dual Waterline Upgrade 65.00 Novi Max Flow dual 46mm Carb kit (carbs, amp linkage) 990.00 RampD Reed Stuffers (62T case models) 49.00 Dual Carb RampD Pro-Lock Arrestor (62T case models) 149.00 Optional Carbon Tech quotLTquot Reed Petals (all models) 84.00 Factory Pipe Products Exhaust Pipe w Manifold 610.00 Optional Bilge pump Kit with handlebar control Pro Tec CDI Rev Limiter Mod 120.00 Solas quotIquot with Type 1 repitch 239.00 Solas quotIquot Type 1 re-pitch 48.00 Pro Tec Ride Plate 82.00 Worx Scoop Grate 99.00 Pro Tec Trim Nozzle 499.00 Group K 701cc Hammer Cylinder head modification (92 or 105 octane) 80.00 Cylinder Porting (specify 92 or 105 octane) 350.00 Single Carb inle t manifold mod (6M6 and 61X case models) 45.00 Re-jetting of stock 44mmMikuni (6M6 and 61X case models) 35.00 Optional 46mm Mikuni Carb (6M6 and 61X case models) 259.00 Single Carb Flame Arrestor (44 or 46) (6M6 and 61X case models) 45.00 Dual 38 Carb Boring amp Re - Jetting (62T case models) 260.00 Dual 38 Reed Stuffers (62T case models) 49.00 Dual Carb RampD Pro-Lock Arrestor w adapters (62T case models) 194.00 Optional Carbon Tech quotHTquot Reed Petals (all models) 84.00 Optional Ignition Flywheel lightening 75.00 Factory Pipe Products Exhaust Pipe w Manifold 610.00 Pro Tec CDI Rev Limiter Mod 120.00 Optional Pump Blueprinting (of the stock pump vain body and impeller housing) 210.00 Solas quotIquot with Type 1 repitch 239.00 Solas quotIquot Type 1 re-pitch 48.00 Pro Tec Ride Plate 82.00 Worx Scoop Grate 99.00 Group K 753cc Hammer Kit 753cc Big Bore Mod (84mm)(Specify 92, 96, or 105 octane) Includes sleeves amp installation, Wiseco Pro Lite pistons amp boring, cylinder porting, cyli nderhead modification, crankcase boring (top case only), and all top end gaskets 1090.00 Optional RampD Cylinder Head with Girdle Kit amp Changeable domes 449.00 Optional Crankcase porting and matching 190.00 Dual Waterline Upgrade 65.00 Single Carb inlet manifold mod (6M6 and 61X case models) 45.00 Re-jetting of stock 44mmMikuni (6M6 and 61X case models) 35.00 Optional 46mm Mikuni Carb (6M6 and 61X models) 259.00 Single Carb Flame Arrestor (44 or 46) (6M6 and 61X case models) 45.00 Dual 38 Carb Boring amp Re - Jetting (62T case models) 260.00 Dual 38 Reed Stuffers (62T case models) 49.00 Dual Carb RampD Pro-Lock Arrestor w adapters (62T case models) 194.00 Optional Carbon Tech quotHTquot Reed Petals (all models) 84.00 ProTec CDI Rev Limiter Mod 120.00 Optional Ignition Flywheel lightening 75.00 Factory Pipe Products Exhaust Pipe w Manifold 610.00 Optional Pump Blueprinting (of the stock pump vain body and impeller housing) 210.00 Solas quotIquot with Type 2 repitch 239.00 Solas quotIqu ot Type 2 re-pitch 48.00 Pro Tec Ride Plate 82.00 Worx Scoop Grate 99.00 Pro Tec Trim Nozzle 499.00 Group K 781cc Super Stock Hammer Kit 781cc Big Bore Mod (85.5mm)(Specify 96 or 105 octane) Includes sleeves amp installation, Wiseco Pro Lite pistons amp boring, cylinder porting, Cylinder head modification, crankcase boring (top case only), and all top end gaskets 1090.00 Optional Crankcase porting and matching 190.00 Crankshaft Truing and Welding 150.00 Dual Waterline Upgrade 65.00 Novi Max Flow dual 46mm Carb kit (carbs, amp linkage) 990.00 RampD Reed Stuffers 49.00 Dual Carb RampD Pro-Lock Arrestor 149.00 Optional Carbon Tech quotHTquot Reed Petals (all models) 84.00 Optional Ignition Flywheel lightening 75.00 Factory Pipe Products Exhaust Pipe w Manifold 610.00 Pro Tec CDI Rev Limiter Mod 120.00 Optional Bilge pump Kit with handlebar control Billet Aluminum Drive Couplers 150.00 Pump Blueprinting (of the stock pump vain body and impeller housing) 210.00 Solas quotIquot with Type 2 r epitch 239.00 Solas quotIquot Type 2 re-pitch 48.00 Optional Skat Trak Stainless Steel quotC-75quot Pump (exchange) w Swirl Impeller 1340.00 140mm Swirl Impeller (for Skat Trak pump) 230.00 Pro Tec Ride Plate 82.00 Worx Scoop Grate 99.00 Pro Tec Trim Nozzle 499.00 Complete engine Tear Down, re-assembly, and pressure test 350.00 Cylinder boring, chamfering, and finish honing (one oversize, 2 holes) 75.00 Case Machining (to accommodate big bore sleeves) 60.00 ORDER INFORMATION . SEND ALL PARTS REQUIRED FOR MODIFICATION VIA UPS TO: GROUP K 4597 CALLE DEL MEDIA FORT MOHAVE, AZ. 86426 928-763-7600 GETTING THE WORK DONE - Most customers send GROUP K the parts needed for modification via UPS, and then do the engine assembly work themselves. We also do complete engine and pump assemblies for customers who want a finished unit ready for installation. The new 150-lb. UPS weight limit makes engine shipping practical and affordable. All orders prepaid with a cashiers check or money order will be returned freight free via ups ground service anywhere in the continental United States. All other orders will be billed to a visamaster card or sent freight collect cod cashiers check (ups no long accepts cash for cods). If you would like to pay additional for 3 day, 2 day, or 1 day return shipment, please specify your preference in a cover letter with your parts. Be sure to include your return address and day phone information in case we have any questions regarding your order. Sand season is upon us. Whether you are heading out to Glamis or Dumont in the Southwest or preparing to ride the Oregon Coast, Little Sahara or Sand Lake, having the right tires is key. There are different philosophies from each brand for sure, but one thing is certain: you dont want knobs or mud tires in the dunes. They will drag you down and leave you in the dust. The following is what each tire company is offering this season for the newer, larger UTVs, like the turbocharged Can-Am Maverick, the Polaris RZR and Arctic Cats Wildcat. GMZ The GMZ Sand Stripper comes in front-ribbed and rear-scoop designs, which are both lightweight and provide good floatation and traction. Up front, three ribs help guide machines through the dunes in a 2821512-14 size. Two options are available for the 2821515-14 rear end. Standard machines with stock horsepower will get motivation from a staggered 34-inch paddle (14 in all), or the higher - horsepower, turbo-equipped cars can get the most forward bite with 1 18-inch-tall paddles. Contact: (800) 252-1325 or gmzraceproducts. STI V-Roll The V-Roll is STIs early UTV tire that provides great all-around traction. Its a four-ply tire that comes in sizes 2721511-14 for the front and 2721514-14 out back. Look for STI to step up the sand tire game early next year with products for the 1000cc class or UTVs. EFX Sand Slinger EFXs first offering is a set that consists of full smoothies up front and a 14-scoop paddle tire for the rear. The fronts are four-ply and measure 2721510-14 or 2921511-14, and the rear also carries a four-ply rating and comes in sizes 2721513-14 or 2921514-14.Another great thing about the EFX Sand Slinger tire is that their sister company, MSA, has an endless choice of wheels to put them on. Contact: cocomponents for details or (800) 734-4890 RP Advanced A product developed by RP Advanced is the Delta FX dune tire. This is a four-wheel-paddle tire setup that we have found works great on and off the soft stuff. The four-ply tires measure 2721513-14 in the rear and 2721510-14 up front. The fronts dont kick any sand into the cockpit of the machine and floatation is awesome. The center rib makes traveling on hard surfaces smooth as well. Prices are 188 and 195. Contact: (503) 434-6845 or rpadvancedmobilesystems Skat Trak Skat Trak is a paddle-tire-making business. They basically can build a sand tire off of any carcass you give them. We have seen them buff down a mud tire and turn it into dune-ready rubber. Call them for any of your custom needs. Contact: (909) 969-7528 or skat-trak ITP Dune StarSand Star ITPs sand tire line for UTVs is limited to 262159-12 front and 2621511-12 rear sizings that will work great for older Rhinos, RZR 800s and the smaller trail-width UTVs. The front has a small rib running around the tire that wont make you fight the steering wheel, and the rear is constructed with small paddles that should be easy on axles. You could run these paddles on all four corners on higher-horsepower machines. Check their website for info on larger sizes that are in the works.

Comments

Popular posts from this blog

Bevegelige Gjennomsnittet Spørsmål Og Svar

Alternativ Handelsregler In India

Belajar Forex Trading Pemula